معرفی بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

در این مطلب به‌سراغ بهترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری رفته‌ایم و هفت اپلیکیشن از گزینه‌های برتر حال حاضر را بررسی خواهیم کرد. 


به‌لطف بهبود روزبه‌روز سرعت اینترنت و پیشرفت فناوری و روی‌کار‌آمدن دوربین‌های سلفی، تماس‌های ویدئویی قالب و چهارچوب بهتر و جدیدی پیدا کرده‌اند و امروزه، به‌راحتی و با هر فردی می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید. درحال‌حاضر، تماس تصویری با گوشی‌های هوشمند بیشتر از تماس‌ با وبکم و دیگر دستگاه‌ها طرفدار دارد. در این مطلب، قرار است به‌سراغ بهترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری برویم.

۱. اپلیکیشن Zoom
در زمان پاندمی کرونا، اپلیکیشن Zoom محبوبیت بیشتری پیدا کرد و بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. این اپلیکیشن امکان برقراری تماس تصویری باکیفیت را برای کاربرانش فراهم می‌کند. به‌دلیل چهارچوب رسمی، تقریبا تمام دنیا از این اپلیکیشن برای برقراری جلسه‌های تصویری با همکاران خود استفاده می‌کنند که قطعا یکی از ابزارهای مهم برای هماهنگی دورکاری‌ها است. این اپلیکیشن دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم دارد که یکی از محدودیت‌های نسخه‌ی رایگانش، محدودبودن به سه کاربر هم‌زمان در تماس تصویری است که برای ملحق‌شدن کاربران بیشتر به تماس تصویری، باید از نسخه‌ی پریمیوم استفاده کنید. محدودیت دیگر نسخه‌ی رایگان زوم محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه‌ای در هر تماس است؛ ولی با خرید نسخه‌ی پریمیوم ۱۵ دلاری، می‌توانید همه‌ی این محدودیت‌ها را برطرف کنید. این اپلیکیشن برای تمام پلتفرم‌های مهم مثل ویندوز، مک، اندروید و Ios دردسترس است.

 

۲. اپلیکیشن Skype
حتما اسم اسکایپ را تاکنون شنیده‌اید؛ یکی از اپلیکیشن‌های برتر مایکروسافت که از گزینه‌های اصلی حال حاضر برای تماس‌های ویدئویی کاری یا دوستانه به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم دارد؛ اما نسخه‌ی رایگان هم به‌خوبی جواب‌گوی نیازهای کاربرانش است. اسکایپ می‌تواند حداکثر ۵۰ نفر را در هر تماس تصویری قرار دهد و اگر دوست دارید دورهمی آنلاین دوستانه یا جلسه‌ی کاری مهم با افراد زیاد برگزار کنید، با خیال راحت می‌توانید روی کیفیت درخورتوجه تماس‌ها و افت‌نکردن کیفیت آن حساب باز کنید. اسکایپ این امکان را برایتان فراهم می‌‌سازد تا بتوانید تماس‌های بین‌المللی را بدون مشکلی برقرار کنید؛ البته بسیاری از افراد با خرید شماره‌ی اختصاصی اسکایپ و پلن کاری، با جدیت بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

 

۳. اپلیکیشن WhatsApp
واتساپ بیشترین تعداد کاربر را در جهان دارد و ازآنجاکه یکی از پیام‌رسان‌های محبوب‌ داخل ایران نیز محسوب می‌شود، شاید خیلی از شما هم از قابلیت تماس تصویری آن باخبر باشید. تماس تصویری چند ماه بعد از تماس صوتی به قابلیت‌های واتساپ اضافه شد که از کیفیت مناسبی برخوردار است. واتساپ هم می‌تواند کنفرانس ویدئویی را با حضور چند کاربر هم‌زمان برگزار کند؛ اما مانند اسکایپ یا زوم نمی‌تواند قابلیت‌های بیشتر برای جلسات کاری دراختیار کاربرانش قرار بدهد؛ به‌همین‌دلیل، از این نرم‌افزار برای تماس‌های دوستانه یا دورهمی‌های آنلاین استفاده می‌کنند. البته واتساپ از سرورهای فیسبوک برای تماس‌های تصویری استفاده می‌کند و معمولا در ایران با سرعت اینترنت مطلوب می‌توانید کیفیت مناسب را دریافت کنید. باوجوداین، واتساپ در ایران همچنان به رقیب خودش، یعنی اسکایپ، در کیفیت چشمگیر تماس‌های ویدئویی نمی‌رسد. البته واتساپ رابط کاربری ساده‌تر و کاربرپسندتری از دیگر پیام‌رسان‌های دیگر دارد.

 

۴. اپلیکیشن Telegram
مدت زیادی نیست که تلگرام قابلیت تماس تصویری خود را به این اپلیکیشن اضافه کرده است. تلگرام در ایران هم کاربران فراوانی دارد و به‌دلیل قابلیت‌های بسیارش ثابت کرده است که میزبان شایسته‌ای برای کاربرانی است که به‌دنبال پیام‌رسانی کامل می‌گردند. حتی با وجود قابلیت تماس صوتی، بازهم کمبود تماس تصویری در تلگرام احساس می‌شد که خوشبختانه این قابلیت هم نیز اخیرا به این پیام‌رسان اضافه شد. کیفیت تماس تصویری این پیام‌رسان مانند تماس‌های صوتی‌اش رضایت‌بخش است و تصویر و صدا به‌خوبی و با وضوح مناسب منتقل می‌شود. اگر تا امروز از قابلیت جدید تلگرام خبر نداشتید، کافی است به صفحه‌ی مخاطب مدنظرتان بروید و آیکون تماس تصویری را لمس کنید تا تماس به‌راحتی برقرار شود. تماس تصویری تلگرام حالت تصویر‌به‌تصویر دارد که ازطریق آن می‌توانید حین ایجاد تماس تصویری، کارهای دیگری روی گوشی همراه خود انجام دهید.

 

۵. اپلیکیشن Discord
اگر گیمر باشید، حتما تا‌به‌حال نام دیسکورد را شنیده یا با آن کار کرده‌اید. به‌دلیل سازگاری و هماهنگی این اپلیکیشن با برنامه‌های استریم، دیسکورد قابلیت ایجاد تماس تصویری را به کاربرانش ارائه می‌دهد و خیلی از کاربران از این بستر برای بازی‌کردن با دوستان و تعامل تصویری استفاده می‌کنند. دیسکورد هم از سرورهای قدرتمندی برخوردار است که می‌تواند کیفیت و وضوح راضی‌کننده‌ای دراختیار کاربرانش قرار دهد. دیسکورد هم می‌تواند برای تماس‌ یا جلسه‌های کاری مناسب باشد؛ اما قابلیت‌‌هایی جانبی که در تماس‌های تصویری‌اش جای داده است، بیشتر برای تماس‌های دوستانه یا دورهمی‌های آنلاین یا استریم بازی مناسب است.

 

۶. اپلیکیشن Google Duo
مگر می‌شود از اپلیکیشن کرد و ردِپای گوگل را در فهرست آن ندید؟ البته گوگل در این چند سال اخیر چندین اپلیکیشن تماس تصویری و حتی پیام‌رسان عرضه کرده است که هر‌کدام به‌نحوی منحل شده‌اند. گوگل دوئو آخرین تلاش گوگل برای ماندن در بازار اپلیکیشن‌های موبایل در قالب اپلیکیشن ویدئوچت است که پیشرفت درخور‌توجهی درمقایسه‌با اپلیکیشن‌های قبلی گوگل تجربه کرده است. کاربران اندرویدی تعامل بیشتری با گوگل دوئو دارند و حین تماس با مخاطب مدنظرشان، گزینه‌ی تماس تصویری ازطریق گوگل دوئو نیز به آن اضافه شده است. به گفتن قدرتمندبودن سرورهای گوگل نیازی نیست و همین که بدانید با وضوح و کیفیت مطلوب می‌توانید با کاربر دیگر تماس برقرار کنید، کافی است.

 

۷. FaceTime
این‌بار فقط با کاربران سیستم‌عامل iOS کار داریم. فیس‌تایم یکی از اپلیکیشن‌های محبوب اپل است که ازطریق آن می‌توانید با کاربران دیگر تماس تصویری برقرار کنید و از کیفیت و سرعت اتصال رضایت‌بخش آن بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن قابلیت سینک‌شدن با تمامی دستگاه‌های مجهز به iOS شما را دارد و زمانی‌که با فیس‌تایم شما تماس گرفته می‌شود، تمامی دستگاه‌هایتان اعلان را دریافت می‌کند و بدین‌ترتیب خیالتان راحت خواهد بود که هیچ تماس فیس‌تایمی را از دست نخواهید داد. فیس‌تایم به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی گوشی‌های اپل نصب است؛ اما برای مک و دیگر دستگاه‌ها باید ازطریق اپ‌استور آن را پیدا و نصب کنید.

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید