ویجت‌های گوگل برای iOS 14 رونمایی شد

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

ویجت‌های اپلیکیشن‌های گوگل برای iOS 14 در به‌روزرسانی جدید دردسترس کاربران قرار گرفت.


بعد از ارائه‌ی قابلیت پشتیبانی از انواع ویجت و امکان تظیم مرورگر کروم و اپلیکیشن Gmail به‌عنوان برنامه‌های پیش‌فرض در نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل iOS اپل، حال گوگل ویجت جست‌وجوی خود را به iOS 14 اضافه کرده است.

اپل جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS 14 را چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته منتشر کرد و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در حال افزودن آخرین ویژگی‌های قابل‌پشتیبانی به برنامه‌های خود هستند. گوگل دو به‌روزرسانی ارائه کرده است که یکی از آن‌ها قابلیت افزودن ویجت جست‌وجو و دیگری مرورگر پیش‌فرض کروم برای iOS 14 است. همچنین، سومین به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوگل به‌زودی دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اولین ویجت iOS 14 ویجتی ۲ در ۲ با نام Search Google است که در گوشه‌ی سمت چپ پایین نمایشگر ظاهر می‌شود. نوار جست‌وجو در این ویجت کوچک به‌اندازه‌ای است که با لمس آن صفحه‌کلید باز شود و کاربر بتواند عبارت مدنظر خود را برای جست‌وجو در فضای اینترنت وارد کند. این ویجت در اندازه‌ی ۲ در ۴ نیز دردسترس است که با انتخاب آن، ویجت عریض‌تر می‌شود و سرتاسر نمایشگر را فرامی‌گیرد و علاوه‌بر نوار جست‌وجو، سه گزینه‌ی دیگر برای جست‌وجوی پیشرفته دراختیار می‌گذارد. این سه گزینه عبارت‌اند از: ۱. جست‌وجوی ناشناس؛ ۲. جست‌وجو با صدا؛ ۳. گوگل لنز با قابلیت جست‌وجوی تصویری.


برخلاف آنچه در اندروید شاهدش هستیم، قابلیت گوگل لنز بخشی از اپلیکیشن گوگل است و بخشی از برنامه‌ی دستیار گوگل (Google Assist) نیست و جست‌وجوی صوتی نیز فقط برای تبدیل صدا به متن است. ناگفته نماند دسترسی سریع به جست‌وجوی ناشناس به‌دلیل فشارها برای حفظ حریم شخصی کاربران فراهم شده است. برای افزودن ویجت مدنظر خود، بعد از به‌روزرسانی به نسخه‌ی ۱۲۵.۱ طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

 

۱. ابتدا روی نمایشگر آیفون یا آیپد لمس کنید و چند لحظه‌ای نگه دارید؛


۲. روی آیکون به‌علاوه (+) موجود در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر ضربه بزنید تا وارد گالری ویجت‌ها شوید؛

۳. ویجت‌های اپلیکیشن‌های گوگل را جست‌وجو کنید و روی آن بزنید؛

۴. برای انتخاب اندازه‌ی مدنظر، انگشت خود را روی نمایشگر به‌سمت چپ یا راست بکشید؛

۵. روی گزینه‌ی Add Widget بزنید؛

۶. ویجت را در محل مدنظر خود قرار دهید و در پایان، روی گزینه‌ی Done بزنید تا تنظیمات ویجت ذخیره شود.

 

به‌روزرسانی iOS 14 امکان انتخاب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای مرورگر و ایمیل را فراهم می‌کند؛ اما بنابر گزارش کاربران، تنظیمات ذخیره‌شده‌ی افراد بعد از خاموش و روشن‌ شدن آیفون، به حالت قبل بازمی‌گردد. بااین‌حال درصورت رفع این نقص فنی، گوگل کروم می‌تواند مانند پلتفرم کامیپوترهای رومیزی، لینک‌ها را از هر اپلیکیشنی باز کند و برنامه‌ی جی‌میل نیز می‌تواند به هر آدرس ایمیلی در هر اپلیکیشن دیگری پیام کاربر را ارسال کند. به‌روزرسانی مرتبط با مرورگر کروم منتشر شده است و بنابر گفته‌ی گوگل، اپلیکیشن Gmail سازگار با قابلیت‌های جدید iOS 14 به‌زودی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 

برای تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، طبق مراحل زیر عمل کنید:


۱. وارد تنظیمات (Setting) آیفون یا آیپد شوید و به‌دنبال Chrome و Gmail بگردید و روی آن‌ بزنید؛

۲. روی گزینه‌ی Default Browser App و Default Mail App بزنید؛

۳. Chrome و Gmail را انتخاب کنید.

اکنون اپلیکیشن‌های گوگل به‌عنوان برنامه‌های پیش‌فرض انتخاب شده‌اند؛ البته به‌خاطر داشته باشید به‌دلیل نقص فنی iOS 14 با هربار راه‌اندازی مجدد گوشی، باید این تنظیمات را دوباره انجام دهید.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید