قابلیت Accounts Center بین فیسبوک و اینستاگرام معرفی شد

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱


قابلیت Accounts Center توسط فیسبوک معرفی شد. این قابلیت امکان کنترل هم‌زمان دو حساب کاربری در دو پلتفرم مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند.


فیسبوک قابلیت جدید خود را با نام Accounts Center معرفی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد یک پست را هم‌زمان در فیسبوک و اینستاگرام منتشر کنند. علاوه‌براین، دایرکت اینستاگرام با فیسبوک مسنجر ادغام شد و به‌روزرسانی جدید اینستاگرام اکنون، فیسبوک مسنجر را ازطریق دایرکت دردسترس قرار می‌دهد تا کاربران از یک پلتفرم بتوانند به دوستان خود در پلتفرم دیگر پیام ارسال کنند.

شاید تاکنون برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید یک پست را در دو پلتفرم به‌طور هم‌زمان منتشر کنید. با افزوده‌شدن این ویژگی در به‌روزرسانی آینده‌ی اینستاگرام و فیسبوک، دیگر کنترل بین دو پلتفرم فقط یک ایده‌ی ناپخته و رویا نیست و فیسبوک با ایجاد یک پل ارتباطی بین دو پلتفرم خود با نام Accounts Center، این رویا را تحقق خواهد بخشید.

بنابر گفته‌ی فیسبوک، قابلیت Accounts Center به کاربران امکان مدیریت هربرنامه‌ای که تحت مالکیت فیسبوک باشد را خواهد داد. بنابراین، با این ویژگی می‌توان تمام جزئیات مربوط به فیسبوک مسنجر و سایر اپلیکیشن‌های تحت پوشش فیسبوک را از یک بخش مرکزی، کنترل کرد. علاوه‌بر امکان انتشار پست و استوری بین پلتفرمی ازطریق این قابلیت، امکان پرداخت با اطلاعات پرداختی استفاده‌شده در پلتفرم دیگر نیز فراهم خواهد، بدین ترتیب، درصورت خرید آنلاین در پلتفرم فیسبوک و واردکردن اطلاعات پرداخت اینترنتی، زمان خرید در اینستاگرام نیازی نیست که مجددا اطلاعات پرداخت را وارد کنید: البته ویژگی پرداخت بنابر وعده‌ی فیسبوک تا پایان سال با اضافه‌شدن Facebook Pay و فقط در ایالات متحده به مرحله‌ی بهره‌برداری خواهد رسید. دیگر نکته‌ی مثبت این قابلیت تسهیل بازیابی حساب‌های کاربری فراموش شده است.

 

البته فیسبوک خاطر نشان کرد که با فعال‌سازی قابلیت Accounts Center کاربر همچنان قادر خواهد بود از دو هویت مجزا در پلتفرم‌های تحت پوشش فیسبوک استفاده کند و نام کاربری و عکس پروفایل مختلفی برای هر حساب کاربری داشته باشد. لازم به‌ذکر است که این قابلیت هنوز به‌صورت عمومی دردسترس کاربران قرار نمی‌گیرد و در مرحله‌های پایانی آزمایش است.


از دیگر امکانات Accounts Center این است که کاربران می‌توانند با روشن‌کردن Single Sign On از یک رمزعبور و نام کاربری برای ورود به حساب‌های کاربری فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنند.

این ویژگی جدید به مناقشه‌ی جمع‌آوری اطلاعات فیسبوک از کاربران پلتفرم‌هایش شفافیت می‌بخشد. زیرا در گزارشی که فیسبوک در وبلاگ رسمی خود منتشر کرده است، برای توسعه‌ی این قابلیت اطلاعات کاربران دو اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام را مورد بررسی قرار داده تا تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی خاصی را برای نمایش تبلیغات به هرکاربر فراهم کند. درهرصورت ازچندی پیش، فیسبوک به‌دلیل جمع‌آوری اطلاعات دادگاهی شده است و تحت بررسی حقوقی قرار دارد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید