مایکروسافت اپلیکیشنی برای ضبط ویدئو در محیط کاربری ویندوز 10 توسعه می‌دهد

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

مایکروسافت می‌خواهد اپلیکیشنی به‌نام Video GIF Capture را برای ضبط ویدئو از محیط کاربری ویندوز 10 به آخرین سیستم‌عاملش اضافه کند.


ویندوز ۱۰ امکانات و ویژگی‌های گسترده‌ای دراختیار کاربران قرار می‌‌دهد؛ با‌این‌حال، ردموندی‌ها دست سازندگان و شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار را باز گذاشته‌اند تا امکانات و ویژگی‌های مختلف را دراختیار کاربران پلتفرم‌های ویندوز قرار دهند. با اینکه در هر زمینه‌ای مانند پخش موسیقی و فیلم یا ضبط ویدئو از محیط کاربری ویندوز، شرکت‌های شخص ثالث اپلیکیشن‌های مختلفی توسعه داده‌اند، آمارها نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته‌ی ردموندی‌ها که با سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌شوند، با استقبال بیشتری مواجه هستند.

 

یکی از درخواست‌های کاربران از ردموندی‌ها ارائه‌ی نرم‌افزاری برای ویندوز ۱۰ است که بتوان در محیط کاربری پلتفرم مایکروسافت ویدئو ضبط کرد. البته چنین کاری را می‌توان با استفاده از ویژگی ایکس باکس گیم بار انجام داد؛ اما درحال‌حاضر، ویندوز ۱۰ فاقد اپلیکیشنی رسمی برای انجام چنین کاری آن‌ هم به‌صورت تمام‌صفحه است.

 

به‌تازگی، گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که مقام‌های مایکروسافت وظیفه‌ی ساخت اپلیکیشنی با ویژگی‌های ذکرشده را به گروه پاورتویز (Powertoys) سپرده‌اند. جواب این گروه نیز توسعه‌ی اپلیکیشنی به‌نام Video GIF Capture بوده که قابلیت ضبط ویدئو و حتی تهیه تصاویر با فرمت GIF را برای کاربر فراهم می‌سازد. نرم‌افزار Video GIF Capture بخشی از ویندوز ۱۰ خواهد بود و از بخشی از صفحه یا تمام ‌صفحه می‌تواند ویدئو ضبط کند و محتوای به‌دست‌آمده را در فرمت‌های مختلف ازجمله GIF در حافظه ذخیره کند.


در توضیحات اپلیکیشن Video GIF Capture آمده است که کاربران با دریافت آن می‌توانند ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش در محیط کاربری ویندوز ۱۰ را با فشردن دکمه‌های Win + Shift + R آغاز کنند. استفاده از اپلیکیشن ذکرشده بسیار ساده خواهد بود و حتی امکاناتی برای ویرایش ویدئو ذخیره‌شده نیز دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. درصورت تمایل، می‌توانید ازطریق GitHub به صفحه‌ی مربوط به اپلیکیشن Video GIF Capture دسترسی پیدا کنید و دیدگاه خود را درباره‌ی نرم‌افزار جدید ویندوز ۱۰ دراختیار توسعه‌دهندگان قرار دهید.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید