گوگل استفاده از سیستم پرداخت خود را برای برنامه‌های پلی استور اجباری می‌کند

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

گوگل از سال آینده استفاده از سیستم پرداخت این شرکت برای برنامه‌های پلی استور را اجباری می‌کند. پیش بینی می‌شود این تصمیم خرید اپ‌ها از فروشگاه اپلیکیشن گوگل را برای کاربران ایرانی مشکل‌تر کند.


گوگل اعلام کرد که از سال آینده توسعه دهندگان باید از سیستم پرداخت این شرکت برای اپ‌ها استفاده کنند. توسعه دهندگان تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) فرصت دارند تا به سیستم پرداخت گوگل مهاجرت کنند. این سیستم ۳۰ درصد از پرداخت‌ها را عاید گوگل می‌کند.

گوگل با این تصمیم پلی استور را به اپ استور شبیه کرد که به خاطر سیاست دریافت مالیات ۳۰ درصدی و اتخاذ سیاست‌های انحصارطلبانه مثل جلوگیری از انتشار xCloud و انتشار ناقص اپ گیمینگ فیسبوک، صدای قانون گذاران و توسعه دهندگان را درآورده و سبب تشکیل ائتلاف توسط شرکت‌هایی همچون اپیک و اسپاتیفای شده است.

قوانین فعلی پلی استور می‌گویند توسعه دهندگان برای خریدهای درون برنامه‌ای که درون این فروشگاه انجام می‌شوند، باید از سیستم پرداخت گوگل استفاده کنند، البته به گفته گوگل این سیاست اجباری نبود.

گوگل شرکت‌هایی که این سیاست را دور می‌زنند نام نبرد، اما اشاره کرد که ۹۷ درصد از توسعه دهندگان که آیتم‌های دیجیتالی می‌فروشند، از سیاست‌های پلی استور تبعیت می‌کنند. نتفلیکس و اسپاتیفای از جمله شرکت‌هایی هستند که فروش خدمات را به شکل مستقیم به کاربر و با درخواست کردیت کارت انجام می‌دهند.

اپیک گیمز مرداد ماه امسال سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود را به فورتنایت اضافه کرد که به کاربران اجازه خرید مستقیم آیتم‌های دیجیتالی را فراهم می‌کرد و در واقع راهی برای دور زدن سیستم پرداخت گوگل بود. گوگل در واکنش به اضافه شدن این سیستم فورتنایت را از پلی استور حذف کرد. این بازی از اپ استور نیز به دلایل مشابه حذف شده و شکایت اپیک از گوگل و اپل را در پی داشته است.

بسیاری از کاربران ایرانی برای خرید از اپ استور با موانع مختلف روبرو هستند حال گوگل نیز با اتخاذ سیاست جدید کاربران ایرانی را به دردسر خواهد انداخت. در حال حاضر تنها بوسیله گیفت کارت امکان خرید از اپ استور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این رویه برای پلی استور نیز تکرار شود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید