مایکروسافت روسیه را به عنوان منبع اصلی حملات سایبری دولتی متهم کرد

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

مایکروسافت گزارش جدیدی منتشر کرده که مقیاس حملات هکری علیه کاربران مهم و افراد سیاسی را به نمایش می‌گذارد. طبق این گزارش، هکرهای روسی بیشترین نقش را در این حملات داشته‌اند.


طبق اعلام این کمپانی، در دو سال اخیر ۱۳ هزار هشدار به علت تلاش هکرهای دولتی برای کاربران مایکروسافت ارسال شده است. بیش از نیمی از حملات یا به طور دقیقتر ۵۲ درصد حملات توسط هکرهای منتسب به روسیه انجام شده و در مقام‌های بعدی هکرهای منتسب به ایران و چین با سهم ۲۵ و ۱۲ درصد قرار گرفته‌اند.

هکرهای روسی موارد مختلفی را هدف قرار داده‌اند که شامل مسابقات المپیک و حتی انتخابات در چندین کشور می‌شود. علاوه بر این، این هکرها به سازمان‌های غیرانتفاعی، سرویس‌های حرفه‌ای و همچنین مراکز آموزشی نیز حمله کرده‌اند.

این غول دنیای فناوری همچنین اعلام کرده که هکرهای وابسته به روسیه تلاش کرده‌اند به ۱۶ سازمان ورزشی و مبارزه با دوپینگ در سه قاره نفوذ کنند که علت آن، تحقیقات درباره ورزشکاران روسی بوده است.

مایکروسافت در گزارش خود مدعی شده که ایران روی اهداف سیاسی تمرکز کرده و به ۲۴۱ حساب مایکروسافت مرتبط با کمپین تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا و مقامات کنونی و قبلی این کشور حمله کرده است.

کشور سوم یعنی چین نیز تلاش کرده به اطلاعات مربوط به سازمان‌های مرتبط با انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا دست پیدا کند، البته این کشور به دنبال دستیابی به اطلاعات پژوهش‌های علمی در کشورهای آسیایی و همچنین آمریکا نیز بوده است.

مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه «دفاع از دموکراسی»، از کاربران محصولات آفیس ۳۶۵ به صورت رایگان در برابر حملات سایبری دفاع می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به نظارت روی مهاجمان در سطح ملی اشاره کرد.

در حالت کلی گزارش جدید به این موضوع اشاره می‌کند که هکرهای دولتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار داده‌اند و تلاش‌های ناموفقی برای نفوذ به حساب‌های افراد مرتبط با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن داشته‌اند.
 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید