مرحله اول شبکه هوشمند مدارس با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیاردی افتتاح شد

۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

در مراسم افتتاح مرحله‌ی نخست شبکه‌ی‌ هوشمند مدارس کشور، بیش از ۷۶ هزار مدرسه‌ی شهری و روستایی زیر پوشش قرار گرفتند.


تلاش‌ها برای هوشمندسازی مدارس در ایران از سال‌ها پیش آغاز شد و درنهایت در دولت دوازدهم در حال تکمیل است. امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری اعلام شد که به‌احتمال فراوان، تمام روستاهای کشور تا انتهای سال جاری به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل می‌شوند. مرحله‌ی نخست طرح شبکه‌ی هوشمند مدارس کشور (دانا) هم در همین مراسم بهره‌برداری شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم امروز گفت که تلفن‌همراه اوایل دهه‌ی ۱۳۷۰ وارد کشور شد؛ بااین‌حال تا سال ۱۳۹۲، تنها ۱۱ درصد روستاهای کشور به آن دسترسی پیدا کردند. آذری جهرمی افزود امروزه، پوشش شبکه‌ی تلفن‌همراه در ۹۵ درصد روستاهای کشور فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری همچنین خبر داد که تلاش برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برای روستاییان کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هم‌اکنون، ۹۰ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی دارند. آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد که این میزان تا انتهای سال به ۱۰۰ درصد برسد.


آذری جهرمی به مأموریت وزارت ارتباطات درزمینه‌ی فراهم‌کردن زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی نیز اشاره کرد و توضیح داد که اینترنت هم‌اکنون برای بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز، یک‌میلیون معلم و کادر آموزشی، حدود چهارمیلیون دانشجو و بیش از ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه رایگان شده است. آذری جهرمی گفت زیرساخت‌های مدارس هوشمند نیز هم‌زمان در مناطق شهری و روستایی آغاز و ذیل برنامه‌ی «ایران هوشمند» پیگیری شد.

پروژه هوشمندسازی مدارس به‌منظور گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی و شهری و با استفاده از سهم پروژه‌ی «خدمات عمومی اجباری» از درآمد اپراتورها اجرا شده است تا عدالت ارتباطی مدنظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را محقق کند. در همین زمینه، بیش از ۷۶ هزار مدرسه شامل ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسه‌ی شهری و ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسه‌ی روستایی به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل شده و زیر پوشش شبکه‌ی هوشمند دانا به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی جامع و غیرانحصاری خدمات آموزشی دانش‌آموزی قرار گرفتند. این کار با همکاری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، مخابرات و های‌وب انجام شد و ۱۸۰ میلیارد تومان برای فراهم‌آوردن زیرساخت‌های موردنیاز آن سرمایه‌گذاری شد. ایرانسل تعداد ۱۳،۶۳۶ و همراه‌اول ۴،۵۱۲ و شرکت مخابرات ایران ۱۹،۹۴۹ مدرسه را به اینترنت پرسرعت مجهز کردند.


امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، در این مراسم اعلام کرد با اتصال ۹۴ درصد از مدارس به شبکه‌ی دانا، زیرساخت پایه برای هوشمندسازی مدارس فراهم می‌شود تا بتوان بر بستر آن محتوای مناسب دانش‌آموزان را ارائه داد. برنامه‌ی هوشمندسازی مدارس قابلیت‌های دسترسی به کتب درسی، کمک‌آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره‌ی تحصیلی و بازی‌های رایانه‌ای آموزشی را شامل می‌شود. به‌همین‌دلیل، امروز چند پلتفرم معرفی شدند که می‌توانند در بستر شبکه‌ی دانا به دانش‌آموزان آموزش مجازی را ارائه کنند. پلتفرم «دانا پلاس» را ایرانسل، پلتفرم «لایو بوک» برای اشتراک‌گذاری کتاب، پلتفرم «هفتین» به‌رایگان دراختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند. فیدیبو و طاقچه هم امکانات آموزشی خود را بر بستر شبکه دانا ارائه خواهند داد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید