وزیر ارتباطات: دیسکورد اشتباهی فیلتر شد و به دنبال رفع آن هستیم

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

محمدجواد آذری جهری وزیر ارتباطات امروز در گفتگو با نشریه پیوست اعلام کرد که وزارت ارتباطات سعی دارد که دیسکورد را سریع‌تر رفع فیلتر کند.


او به آرش برهمند گفت که فیلترینگ دیسکورد به دلایل عجیبی اتفاق افتاده است:

دیسکورد به این دلیل فیلتر شد که دامنه اصلی آن به دیسکورد اپ تغییر یافت که پیش از این متعلق به سایتی بوده که محتوای مستهجن روی آن قرار می‌گرفت. حال نامه‌نگاری‌هایی در حال انجام است که این فیلترینگ به دلایل آن که سایت دیسکورد مشکلی ندارد رفع شود.

این موضوع بسیار عجیب است زیرا این سوال مطرح می‌شود که آیا افرادی که مسئول فیلترینگ سایت دیسکورد بوده‌اند، بعد از آن که این دامنه تغییر کرده و دیسکورد روی آن منتقل شده، محتوای سایت را دیگر چک نکرده‌اند؟

دیسکورد مهم‌ترین راه ارتباطی بین گیمرها محسوب می‌شود و چه موبایل گیمرها و چه گیمرهای حرفه‌ای به طور پیوسته در بازی‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند. دیسکورد کاربردی فراتر از یک مسنجر صوتی و متنی ندارد و به همین خاطر هم پیش از این شایعه شده بود که این پلتفرم به خاطر آن که یک مسنجر پرطرفدار است از دسترس خارج شده است.

آن‌چه که در گفتگو میان آرش برهمند سردبیر پیوست و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد این بود که وزارت ارتباطات هیچ کنترل خاصی روی فیلتر شدن سایت‌ها و سرویس‌ها ندارد و در نهایت این مراجع قضایی هستند که در این مورد تصمیم می‌گیرند. حتی فیلترینگ سایت‌ها هم توسط این وزارت‌خانه انجام نمی‌گیرد و خود اپراتورها به صورت مستقیم برای مسدود کردن سرویس‌های ذکر شده اقدام می‌کنند.

 

حال که وزارت ارتباطات مسئولیتی در این رابطه ندارد و به طبع در مورد قضیه فیلترینگ پاسخگو هم نیست، این سوال مطرح می‌شود که چگونه باید شکایات مرتبط با از دسترس خارج شدن سرویس‌های کاربردی برای کاربران اینترنت را مطرح کرد.

به هر حال با توجه به گفته‌های آذری جهرمی انتظار می‌رود که مراجع مربوطه دیسکورد را به‌زودی رفع فیلتر کنند. به نظر شما باید محدودیت دسترسی به چه سرویس‌هایی برداشته شود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید