کروم درصورت به خطر افتادن رمزعبور کاربران به آن‌ها هشدار می‌دهد

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

نسخه موبایل مرورگر گوگل کروم در به‌روزرسانی جدید، کاربران را از به خطر افتادن رمزعبور آن‌ها مطلع می‌کند.


رمزعبور در دنیای فناوری مانند کلیدی است که امنیت یک حساب، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا هر چیز دیگر را تأمین می‌کند. یکی از مشکلات کاربران فضای مجازی این است که نمی‌توانند رمزعبورهای مناسبی انتخاب کنند و این مسئله باعث به‌خطر افتادن امنیت آن‌ها می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که سعی دارد رمزعبور کاربرانش را از خطرهای موجود در دنیای اینترنت دور کند،‌ گوگل است. این شرکت به‌تازگی یک قابلیت دیگر به مرورگر خود اضافه کرده است که می‌تواند به کاربران در این زمینه کمک کند.

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده از گوگل، این شرکت درحال بهبود وضعیت امنیت و سودمندی نسخه تلفن همراه کروم برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است. از امروز تغییرات جدیدی در این نرم‌افزار صورت می‌گیرد که امنیت شما را در فضای مجازی بیشتر می‌کند. گفته می‌شود نسخه موبایلی مرورگر مذکور هنگامی که هر کدام از رمزعبورهای کاربر تحت خطر باشند به او اطلاع می‌دهد و سپس روش‌های حل این مشکل را نیز به او اعلام می‌کند. البته کروم این کار را فقط برای رمزعبورهایی انجام می‌دهد که خود کاربر دستور به‌خاطر سپردن آن را به مرورگر داده باشد.

 

همچنین این قابلیت پس از اعلام خطر احتمالی، کاربر را مستقیم به بخش تغییر رمزعبور برای سرویس موردنیاز می‌برد تا او بتواند به‌سرعت این کار را انجام دهد. برای بررسی احتمال به خطر افتادن رمزعبورهای شما، کروم با استفاده از یک فرم رمزگذاری شده، یک نسخه از آن‌ها را به گوگل ارسال می‌کند. از آن‌جایی که این فرم رمزگذاری شده است، گوگل نمی‌تواند نام‌های کاربری یا رمزعبورهای شما را بفهمد.


در یکی از نسخه‌های آینده گوگل کروم موبایل، بررسی امنیتی (Safety Check) نیز به آن اضافه می‌شود. این قابلیت می‌تواند رمزهای ورود به سیستم شما را بررسی کند و اگر خطری بود آن را اطلاع دهد. علاوه‌بر این، قابلیت بررسی امنیتی می‌تواند به شما از فعال بودن یا نبود مرور ایمن (Safe Browsing) اطلاع دهد، همچنین اگر نسخه کرومی که در حال استفاده کردن از آن‌ هستید ایمن نباشد و از آخرین محافظت‌های امنیتی پشتیبانی نکند سریعا به شما هشدار می‌دهد.


شما می‌توانید در سیستم‌عامل iOS از کروم برای تکمیل خودکار جزئیات در برنامه‌ها و مرورگرهای دیگر نیز استفاده کنید. همچنین برای بهبود امنیت در iOS، قبل از پر کردن کلمه عبور، از کروم یک فرمان احراز هویت بیومتریک دریافت خواهید کرد. این کار باعث می‌شود امنیت شما در فضای مجازی چند درصد افزایش یابد.

 

قابلیت‌ امنیتی جدید نسخه دسکتاپ کروم، هک فیشینگ را ۲۰ درصد کاهش داده است
قابلیت دیگری که در آینده‌ای نزدیک به اندروید اضافه می‌شود مرور ایمن پیشرفته (Enhanced Safe Browsing) است. این قابلیت می‌تواند از تلفن همراه کاربر در مقابل هک فیشینگ، بدافزار و دیگر سایت‌های مخرب محافظت کند. این کار با به ‌اشتراک‌گذاری لحظه‌ای اطلاعات با سرویس مرور ایمن گوگل انجام می‌شود. این شرکت می‌گوید در میان کاربرانی که قابلیت مذکور را در نسخه دسکتاپ خود فعال کرده‌اند حدود ۲۰ درصد کاهش در هک فیشینگ مشاهده شده است. سودجویان در این نوع هک ساخت یک صفحه تقلبی و جایگزین کردن آن با نسخه اصلی در سیستم طعمه، اطلاعات حساب کاربر را به دست می‌آورند. در بعضی مواقع حتی صفحه‌های پرداخت بانکی نیز به این مسئله دچار می‌شود.


در مورد قابلیت جدید کروم یک مسئله وجود دارد که برای بعضی نگران‌کننده است. عده‌ای معتقدند اکنون که باید اطلاعات بیشتری را با گوگل به‌ اشتراک بگذارند، آیا امنیت آن‌ها حفظ می‌شود؟ متاسفانه گاهی شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و گوگل نیز قربانی هکرها شده‌اند و اطلاعات کاربر بسیاری در این مسیر فاش شده است.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید