اولین اطلاعات از تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ منتشر شد

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

نسل جدید تراشه‌های سامسونگ و جانشین تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ با نام اگزینوس ۱۰۸۰ شناخته می‌شود. این تراشه‌ی پنج‌نانومتری در گوشی‌های پرچم‌دار 5G به‌کار خواهد رفت.


امروز اولین اطلاعات از تراشه‌ی جدید سامسونگ منتشر شد. این تراشه قوی‌ترین تراشه‌ی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ نخواهد بود؛ اما روی گوشی‌های پرچم‌دار 5G استفاده خواهد شد. گفته شده این تراشه اولین‌بار در یکی از گوشی‌های شرکت ویوو به‌کار خواهد رفت و به‌احتمال زیاد این گوشی Vivo X60 خواهد بود.

درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از تراشه‌ی اگزینوس ۱۰۸۰ منتشر نشده است. این تراشه جدیدترین محصول سامسونگ برای بازار تراشه‌های پنج‌نانومتری خواهد بود. اولین تراشه‌ی پنج‌نانومتری تراشه‌ی A14 اپل بود و در‌ادامه، تراشه‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و کرین ۹۰۰۰ هم ساخته شدند.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۱۰۸۰ از هسته‌های Cortex-A78 استفاده می‌کند که جایگزین هسته‌های Cortex-A77 شده‌اند. براساس گفته‌های شرکت ARM، این هسته‌ها با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز کار می‌کنند و می‌توانند ۲۰ درصد عملکرد بهتری در‌مقایسه‌با هسته‌های A77 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز داشته باشند. روی‌هم‌رفته تراشه‌ی جدید سامسونگ در‌مقایسه‌با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ بهتر عمل خواهد کرد.

 

پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه هم Mali-G78 است؛ پردازنده‌ای که دو نسل جدیدتر از پردازنده‌ی گرافیکی G76 به‌کاررفته روی تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ است. عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی باعث بهبود اجرای بازی‌ها و کاهش مصرف انرژی می‌شود. این اطلاعات را مدیر بخش تحقیقات نیم‌رسانا سامسونگ در کشور چین منتشر کرده و مشخص شده است که سامسونگ به‌زودی جزئیات بیشتری از این تراشه معرفی خواهد کرد.


بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که سامسونگ در حال ساخت تراشه‌ی دیگری به‌نام اگزینوس ۲۱۰۰ است که جایگزین تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ خواهد بود و به‌احتمال زیاد در گوشی گلکسی S21 به‌کار خواهد رفت.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید