آپدیت 1.50 ویژوال استودیو کد با پشتیبانی از رزبری پای منتشر شد

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

مایکروسافت در بخش توضیحات جدیدترین به‌روزرسانی ویژوال استودیو کد (نسخه‌ی ۱٫۵۰) اعلام کرد این نسخه از اپلیکیشن، از رزبری پای و کروم‌بوک‌های آرم پشتیبانی می‌کند.


ویژوال استودیو کد مایکروسافت (Microsoft Visual Studio Code) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای برنامه‌نویسی دنیا محسوب می‌شود و شمار در خور توجهی از کسانی که به دنیای برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند سراغش می‌روند. یکی از دلایلی که باعث افزایش محسوس محبوبیت ویژوال استودیو کد شده، این است که اپلیکیشن مورد بحث روی اکثر پلتفرم‌هایی که توسعه‌دهنده به آن‌ها دسترسی دارد قابل ‌اجرا است؛ بااین‌حال هنوز اندکی زمان باقی است تا ویژوال استودیو کد روی یکایک پلتفرم‌ها قابل ‌دسترس باشد.

یکی از پلتفرم‌هایی که پشتیبانی ‌نشدنش توسط ویژوال استودیو کد به‌شدت حس می‌شد، آرم (ARM) برای دستگاه‌های متکی‌بر سیستم‌ عامل لینوکس بود. بااین‌حال در جدیدترین به‌روزرسانی ویژوال استودیو کد که آن را به نسخه‌ی ۱٫۵۰ ارتقا می‌دهد، این مشکل نیز رفع شده است. اضافه شدن پشتیبانی از دستگاه‌های آرم به ابزار برنامه‌نویسی مایکروسافت ممکن است در نگاه اول خبر مهمی نباشد و افراد زیادی به آن اهمیت ندهند، بااین‌حال همین اتفاق می‌تواند دو مزیت مهم به ‌همراه داشته باشد.

نخستین کاربرد به‌روزرسانی جدید به رایانه‌های تک‌برد رزبری پای (Raspberry Pi) مربوط می‌شود. رزبری پای رایانه‌ای چندان قدرتمند نیست و قطعا کسانی که به‌صورت حرفه‌ای مشغول توسعه‌ی نرم‌افزار هستند سراغ آن نمی‌روند؛ بااین‌حال طی سال‌های اخیر به‌ شکلی مناسب مورد توجه قرار گرفته است. رزبری پای مجهز به پردازنده‌ی مرکزی مبتنی‌بر معماری آرم است و لینوکس را اجرا می‌کند (البته می‌توان ویندوز نیز روی رزبری پای نصب کرد). به‌لطف به‌روزرسانی جدید ویژوال استودیو کد، امکان اجرای این اپلیکیشن روی رزبری پای فراهم می‌شود.


مدل جدید رزبری پای ۴ که خردادماه امسال معرفی شد، سخت‌افزار مناسبی دارد و از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. ویژوال استودیو کد به کاربران امکان می‌دهد وظایف کاری سنگین را اجرا کنند و احتمالا برخی بهینه‌سازی‌ها برای پشتیبانی از رزبری پای به‌ خود می‌بیند. 

 


کاربرد دیگر به‌روزرسانی جدید ویژوال استودیو کد، کرو‌م‌‌بوک‌های مبتنی‌بر آرم هستند که از بین آن‌ها می‌توانیم به لنوو کروم‌بوک دوئت (Lenovo Chromebook Duet) اشاره کنیم. مدتی است که امکان نصب کردن ویژوال استودیو کد روی کروم‌بوک‌های مجهز به لینوکس وجود دارد؛ اما آن دسته از کروم‌بوک‌هایی که پردازنده‌ی آرم داشتند پشتیبانی نمی‌شدند.


در به‌روزرسانی ۱٫۵ ویژوال استودیو کد، سرانجام امکان اجرای ابزار برنامه‌نویسی مورد بحث روی کروم‌بوک‌های آرم هم فراهم می‌شود. با دانلود کردن فایل‌ نصب ویژوال استودیو کد از وب‌سایت رسمی می‌توانید این ابزار را روی دستگاه خود نصب و اجرا کنید. 

آن‌چه برای رزبری پای مطرح کردیم، می‌توانیم به کروم‌بوک‌ها نیز نسبت دهیم. بدین ترتیب کروم‌بوک‌های مبتنی‌بر آرم یا حتی دستگاه‌هایی همچون Pinebook Pro قرار نیست به‌هنگام اجرای وظایف کاری سنگین در ویژوال استودیو کد عملکردی درخشان از خود نشان دهند؛ زیرا این دستگاه‌ها سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارند. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید