گوگل یوتیوب را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌کند

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

یوتیوب یک سرویس استریم ویدیو و پلتفرم تجاری است که شامل تبلیغات، حمایت‌های مالی و همچنین قرارداد با برندها می‌شود و حالا گوگل به دنبال افزودن ابزارهای خرید کالا به آن است.


یوتیوب سرویس‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین علت باید از چندین ابزار برای درآمدزایی استفاده کند. ظاهرا گوگل از سیستم‌های درآمدزایی کنونی یوتیوب رضایت ندارد و در همین راستا می‌خواهد با قابلیت‌های تجارت الکترونیک درآمد خود از این سایت را افزایش دهد.

در حال حاضر اطلاعی از ساختار و طراحی این سایت برای قابلیت‌های تجارت الکترونیک نداریم، اما طبق گزارش اخیر بلومبرگ، این کمپانی به لطف ویدیوهای بی‌شمار موجود در این سایت می‌تواند یک کاتالوگ وسیع از کالاها ایجاد کند که با کلیک روی آن‌ها، امکان خرید برای کاربران فراهم می‌شود.

تیم مدیریت یوتیوب اخیرا از سازندگان ویدیو درخواست کرده محصولاتی که در ویدیوهای خود به نمایش می‌گذارند را به وسیله برچسب مشخص کنند. محصولاتی که از این طریق برچسب‌گذاری می‌شوند برای خرید در کانال آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، با این حال هنوز نمی‌دانیم بخشی از درآمد فروش آن‌ها به صاحبان کانال تعلق می‌گیرد یا خیر.

در حالی که در گزارش اخیر به منابع ناشناس اشاره شده، یوتیوب بخشی از آن را تایید کرده. این کمپانی گفته در حال آزمایش قابلیت‌های تجارت الکترونیک با شمار محدودی از کانال‌ها است، اما اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده. انتظار می‌رود در حال حاضر تنها کانال‌های بزرگ به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم این قابلیت‌ها در مقیاس بزرگ چه عملکردی از خود نشان می‌دهند. این احتمال وجود دارد که در آینده صاحبان کانال‌ها و همچنین کاربران نسبت به این موضوع از خود واکنش منفی نشان دهند. اگرچه اکنون اطلاعات بیشتری از این قابلیت‌ها منتشر نشده، اما انتظار می‌رود بخشی از درآمد آن برای صاحبان کانال‌ها درنظر گرفته شود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید