قابلیت جدید گوگل به‌کمک ناشنوایان می‌آید

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

 قابلیت جدید گوگل صداهای خاص را تشخیص و به کاربر اطلاع می‌دهد.


گوشی‌ هوشمند در حال پیشرفت است و توسعه‌دهندگان این دستگاه همیشه به‌دنبال راهی هستند که تجربه کاربری افراد را بهتر کنند. اندروید متعلق به گوگل است و این شرکت قصد دارد این سیستم‌عامل را به بهترین گزینه موجود در دنیای فناوری تبدیل کند. از قابلیت‌هایی که در حال اضافه‌شدن به این سیستم‌عامل است، می‌توان به بهترکردن تجربه کاربری افراد توان‌یاب اشاره کرد.

از بزرگ‌ترکردن فونت دستگاه گرفته تا تغییر رنگ آیکون‌ها، همگی به این قسمت از قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید مربوط می‌شوند. به‌تازگی ویژگی دیگری نیز به این بخش اضافه شده است. اکنون گوشی‌های هوشمند اندروید می‌توانند هنگامی‌که صدای خاصی را تشخیص دادند، به شما اطلاع دهند. این قابلیت جدید به ناشنوایان و کسانی کمک می‌کند که نمی‌توانند صداهای نزدیک خود را به‌خوبی بشنوند.

این قابلیت Sound Notifications نام دارد و اگر آن را در دستگاه اندرویدی خود روشن کنید، گوشی هوشمند می‌تواند پس از تشخیص صداهای خاصی مانند پارس سگ، ازطریق پیام، نور فلش یا ویبره‌زدن به شما اطلاع دهد. بعضی از وسایل هوشمند دیگر نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به دستگاه‌های Wear OS اشاره کرد. این دستگاه‌ها نیز می‌توانند پس از شنیدن صدای مدنظر ازطریق پیام یا ویبره‌زدن به کاربر خود این مسئله را اطلاع دهند. براساس اطلاعاتی که گوگل از این قابلیت منتشر کرده است، تمام فرایند تشخیص صدا را Sound Notifications آفلاین انجام می‌دهد.


همچنین این شرکت می‌گوید قابلیت جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌تواند ۱۰ صدای مختلف را تشخیص دهد؛ ازجمله هشدار آتش و دود، آژیر، فریادزدن، صدای کودک، زنگ در، درزدن، پارس سگ، بوق زدن لوازم خانگی، جاری‌شدن آب و زنگ تلفن ثابت.


اگر شما جزو کاربران محصولات گوگل هستید، باید این موضوع را بدانید که هم‌اکنون این قابلیت روی گوشی‌های هوشمند پیکسل فعال است. شرکت گوگل اعلام کرده است افرادی که از دیگر مدل‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنند، می‌توانند با رفتن به تنظیمات، منو دسترسی (Accessibility Menu) را انتخاب کنند. البته شما می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن Live Transcription گوگل نیز از قابلیت‌های مشابهی بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن می‌تواند در لحظه هرچه می‌شنود، تایپ کند.


گوگل ماه آگوست قابلیت مشابهی را به‌صورت آزمایشی به پیکسل بادز (Pixel Buds) اضافه کرد. این گجت می‌تواند هنگام تشخیص صدای گریه کودک یا پارس سگ یا آژیر وسیله نقلیه اضطراری مانند آمبولانس، به‌طور خودکار میزان صدای هدفون را کاهش دهد. گوگل قابلیت جدیدی معرفی کرده که بسیار کاربردی است و حتی می‌تواند جان افراد را نیز نجات دهد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید