مایکروسافت اج به قابلیت مقایسه قیمت و ابزار اسکرین شات مجهز شد

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

به‌روزرسانی جدید مایکروسافت اج قابلیت مقایسه‌ی قیمت و ابزار ثبت اسکرین‌شات از کل صفحه‌ی وب را ارائه می‌دهد.


مایکروسافت اخیرا مرورگر اج مبنی‌بر موتور کرومیوم (Microsoft Edge) را با چند قابلیت جدید به‌روزرسانی کرده است. یکی از قابلیت‌های جدید ابزاری برای مقایسه‌ی قیمت است که در زمانی بسیار مناسب دردسترس قرار گرفته؛ زیرا فاصله‌ی خیلی زیادی تا فرارسیدن فصل تعطیلات سال میلادی نداریم. افزون‌براین، نسخه‌ی جدید مایکروسافت اج به ابزار ثبت اسکرین‌شات مجهز است که به شما امکان می‌دهد به‌سادگی تمام محتوای صفحه‌ی وب را درون اسکرین‌شات جای دهید.

هر دو قابلیت بخشی از به‌روزرسانی نسبتا بزرگی هستند که مایکروسافت برای ماه جاری میلادی طراحی کرد. این به‌روزسانی جدید چند قابلیت اضافی را شامل می‌شود که باعث می‌شوند تجربه‌ی کاربری ارائه‌شده‌ی اج بهبود یابد. قابلیت مقایسه‌ی قیمت مخصوص زمانی است که ازطریق اج وارد فروشگاه‌های آنلاین می‌شوید و در پی خرید محصول هستید. این قابلیت با تعدادی از خرده‌فروشی‌ها سازگار است. اگر مشغول خرید هستید، فهرستی از محصولات را درون Collection ایجاد می‌کنید و سپس روی گزینه‌ی «قیمت را با دیگر خرده‌فروشی‌ها مقایسه کن» (Compare Price to Other Retailers) کلیک می‌کنید تا فرایند مقایسه آغاز شود. 

قابلیت جدید مایکروسافت اج قابلیت چندان پیشرفته‌ای محسوب نمی‌شود و به‌صورت ساده قیمت‌ها را درکنار هم قرار می‌دهد و هنگام آغاز به ‌کار صرفا به خرده‌فروشی‌های آمریکایی محدود است. مایکروسافت می‌گوید به‌مرورزمان این سرویس را فعال‌تر از قبل می‌کند و قابلیت‌های جدیدی به آن می‌آورد.


دومین به‌روزرسانی بزرگ مایکروسافت اج ابزار اسکرین‌شات جدید این مرورگر وب است. راه‌های متعددی برای گرفتن اسکرین‌شات از صفحات وب وجود دارد؛ بااین‌حال اکثر ابزارهایی که امروزه موجود هستند، تمامی محتوایی که نمایشگر نشان می‌دهد، در اسکرین‌شات ثبت می‌کنند. این ابزارها تمام صفحه‌ی وب را ذخیره نمی‌کنند و اغلب آن‌ها به شما امکان نمی‌دهند در همان حالی اسکرول کنید که مشغول گرفتن اسکرین‌شات هستید.

ابزار جدیدی که مایکروسافت درون اج قرار داده، به‌صورت خودکار صفحه‌ی وب را به‌سمت پایین اسکرول می‌‌کند تا بتوانید همه‌چیز را درون یک اسکرین‌شات قرار دهید. همچنین، مایکروسافت از اضافه‌شدن قابلیت علامت‌گذاری به این ابزار در آینده خبر می‌دهد. ردموندی‌ها می‌گویند نسخه‌ی بتای این قابلیت به‌زودی ارائه خواهد شد. 

 

افزون‌بر قابلیت مقایسه‌ی قیمت و گرفتن اسکرین‌شات از کل صفحه، کاربران مایکروسافت اج ازاین‌پس می‌توانند صفحه‌ی تب جدید (New Tab) را با تصاویر اختصاصی خودشان شخصی‌سازی کنند. همچنین، مایکروسافت اج در نسخه‌ی جدید می‌تواند به‌شکلی بهتر فایل‌های PDF را اجرا کند. در نسخه‌ی جدید اج، می‌توانید بدون نیاز به اسکرول‌های طولانی، به‌سادگی و با چند کلیک در بخش‌های مختلف فایل PDF جابه‌جا شوید. علاوه‌براین، قابلیت Collections مرورگر مبتنی‌بر کرومیوم مایکروسافت با پینترست (Pinterest) ادغام شده است. بدین‌ترتیب، کاربران مرورگر اج می‌توانند از صفحات وب یا تصاویر یا متون Collections خروجی بگیرند و به بُردهای پینترست بفرستند. 


بخش Collections مایکروسافت اج اکنون امکان خروجی‌گرفتن از محتوا و انتقال آن‌ها به پینترست، ورد، وان‌نوت و اکسل را ارائه می‌دهد؛ باوجوداین، این قابلیت شامل ایمیل نمی‌شود. دیویا کومار، رئیس مدیریت محصول در واحدهای مرورگر و جست‌‌و‌جو و خدمات محتوامحور در مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ورج گفت: «ایمیل چیزی بود که در ایده‌های اولیه برای Collections به آن فکر کردیم.»

کومار درادامه گفت بخش Collections اج فرمت محتوا را حفظ می‌کند و انتقال فایل‌ها با فرمت اصلی‌شان به ایمیل کار دشواری است. بااین‌حال اضافه‌شدن پشتیبانی از ایمیل به Collections اتفاقی قطعی است. 


مایکروسافت اج از زمان آغاز به‌ کار، به‌روزرسانی‌های مهمی به‌خود دیده و اکنون مرورگر بسیار باکیفیتی محسوب می‌شود؛ بااین‌حال مایکروسافت اج از قابلیت همگام‌سازی داده‌ها پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگش درمقایسه‌با کروم محسوب می‌شود. همگام‌سازی تب‌ها و تاریخچه‌ی جست‌و‌جو قرار بود تابستان از راه برسد؛ بااین‌حال انتشار این قابلیت به پاییز امسال موکول شد. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید