زوم‌اپ؛ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت، برنامه‌ی مدون و طبقه‌بندی‌شده‌ای برای یادگیری زبان از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌کند.


آموزش زبان انگلیسی مانند هر حوزه‌ی دیگری تحت تأثیر فناوری قرار گرفته است تا افراد بیشتری امکان یادگیری آن را داشته باشند. یکی از راه‌های نوین یادگیری زبان انگلیسی استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که زیر نظر متخصصان و با توجه‌ به اصول آموزش زبان طراحی شده است و زبان‌آموز را در فرایند آموزش زبان همراهی می‌کنند. البته شاید همه‌ی افراد قادر نباشند فقط با اپلیکیشن و به‌صورت خودخوان زبان را فرابگیرند و حتی برخی مهارت‌ها مثل گفتار (Speaking) و نگارش (Writing) بدون راهنمایی مدرس زبان به‌خوبی شکل نخواهد گرفت. بنابراین در نظر داشته باشید که اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌توانند برای شروع یا حین مراجعه به کلاس‌های زبان زیر نظر مدرس نقش تقویت‌کننده داشته باشند و به‌خصوص برای مهارت‌های خواندن (Reading) و شنیدار (Listening) مؤثر واقع شوند.

از یک ‌سو، پیشرفت فناوری و بهره‌مندی از روش‌های جدید آموزش سبب ظهور اپلیکیشن‌های آموزش زبان شده است و از سویی دیگر، همه‌گیری ویروس جدید کرونا (Covid-19) و تلاش افراد برای کاهش حضور در مکان‌های پرجمعیت و مجازی ‌شدن اکثر کلاس‌های دانشگاهی و تئوری، باعث شده است استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی رنگ‌وبوی دیگری به ‌خود بگیرد و بیش‌ازپیش مدنظر زبان‌آموزان و حتی مدرسان باشد. در این مقاله، قصد داریم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای را بررسی کنیم؛ پس با زومیت همراه باشید تا در این مطلب، ویژگی‌های اپلیکیشن آموزش زبان لرنیت (Learnit) را معرفی کنیم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت
از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را می‌توان اپلیکیشن لرنیت قلمداد کرد. این اپلیکیشن بیش از نیم میلیون بار دانلود و نصب شده و نمره‌ی ۴٫۸ از ۵ را از کاربران دریافت کرده است. یکی از دلایل موفقیت این اپلیکیشن را می‌توان به‌روزرسانی‌های حساب‌شده‌ی آن دانست که نشان از اهمیت تجربه‌ی کاربری برای توسعه‌دهندگان دارد. ازجمله ویژگی‌های اساسی این اپلیکیشن آموزش زبان می‌توان به درس‌محور بودن، طبقه‌بندی براساس سطوح مختلف، خرید اشتراک، جعبه لایتنر، پوشش مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی، تمرینات گسترده و... اشاره کرد.

دروس طبقه‌بندی‌شده در اپلیکیشن آموزش زبان لرنیت
اپلیکیشن آموزش زبان لرنیت رویکرد آموزشی Grammar-translation Method را به‌کار گرفته است و به‌طورخلاصه در این رویکرد مدرس موظف است تمام معانی و مفاهیم را به زبان اول زبان‌آموز بیان کند. همان‌طورکه از عنوان رویکرد می‌توان حدس زد، آموزش ازطریق ترجمه انجام می‌شود. بنابراین علاوه‌بر معنی لغات، دستور زبان (گرامر زبان انگلیسی) نیز باید با کمک زبان فارسی تدریس شود. یکی از نکات مهم در اپلیکیشن لرنیت دروس طبقه‌بندی‌شده در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته است که به‌ترتیب قابل دانلود خواهد بود و کاربر با کنترل کامل می‌تواند مهارت‌های زبانی خود را تقویت کند.

وجود طرح درس در اپلیکیشن لرنیت سبب می‌شود کاربر مسیر را به‌آسانی درک کند
درواقع، وجود طرح درس در اپلیکیشن لرنیت سبب می‌شود کاربر مسیر را به‌آسانی درک کند و برخلاف بعضی اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی که تلاش می‌کنند تمام کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی را پوشش دهند و انتخاب را برای کاربر دشوار کنند، در اپلیکیشن لرنیت، ابتدا و انتهای مسیر کاملا شفاف است. این موضوع علاوه‌بر انتقال حس آسانی یادگیری زبان، افزایش بهره‌وری را نیز درپی خواهد داشت.


کاربر در اولین اجرای اپلیکیشن آموزش زبان لرنیت با سه گزینه روبه‌رو می‌شود:

۱. ورود با شماره همراه

۲. ورود با حساب کاربری گوگل

۳. کاربر مهمان

توسعه‌دهندگان لرنیت به‌خوبی می‌دانند چگونه کاربران را تحت تأثیر قرار دهند و یادآور شوند که اولویت اول و آخر راحتی کاربران است. شاید به‌ نظر بسیاری از افراد الزام به عضویت در اپلیکیشن‌ها در همان ابتدا، کار عجیبی نباشد؛ اما بیایید روراست باشیم، پیشکش‌کردن حق انتخاب برای عضویت و نبود اجبار برای عضویت، به‌ویژه قبل ‌از بهره‌مندی از برخی امکانات اپلیکیشن (حتی اگر بخش کمی از ویژگی‌های اپلیکیشن باشد)، حس بسیار خوبی برای کاربر ایجاد می‌کند. کاربران حرفه‌ای در حوزه‌ی فناوری به این موضوع اشراف دارند که پول رایج دنیای فناوری «اطلاعات افراد» است؛ زیرا این احتمال همچنان وجود دارد که کاربر با اپلیکیشن ارتباط برقرار نکند و تمایلی به ‌ادامه‌ی استفاده از آن نداشته باشد و عضویت اجباری قبل‌ از تجربه‌ی کاربری ریسک منصرف ‌شدن کاربر را افزایش می‌دهد.


البته برای دسترسی کامل به تمامی دروس در سطوح مختلف باید حق اشتراک خریده شود تا کاربر بتواند از تمام امکانات موجود در اپلیکیشن بهره‌مند شود. اشتراک‌ها در این برنامه به‌صورت روزانه و ماهانه و دائم دردسترس هستند و تنوع بسیار زیادی دارند؛ بنابراین کاربر می‌تواند با توجه‌ به نیاز خود اشتراک مدنظر را بخرد. دقت داشته باشید که با اتمام زمان اشتراک، دسترسی به دروس در اپلیکیشن لغو می‌شود.

هر درس اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت شامل بخش لغات، مکالمه، دستور زبان، گفتار، شنیدار و مرور واژگان می‌شود. البته در برخی درس‌ها مرور واژگان حذف می‌شود یا تمرکز روی مهارت خواندن معطوف می‌شود که حکایت از رویکرد اصولی در ارائه‌ی طرح درس دارد؛ گویی که زبان‌آموز با مدرس زبان طرف است، نه اپلیکیشن. درهر بخش از درس‌ها ابتدا زمان پیشنهادی و موضوعاتی که تدریس می‌شوند، نمایش داده خواهد شد و تمرینات در اسلاید بعدی تعبیه شده‌اند.

آموزش واژگان در اپلیکیشن لرنیت
اپلیکشن لرنیت برای آموزش واژگان علاوه‌بر معنی فارسی از تصاویر نیز بهره گرفته است. اهمیت استفاده از تصاویر برای یادگیری لغات این است که نه‌تنها باعث می‌شود زبان‌آموز زبان انگلیسی را درک کند؛ بلکه به او این توانایی را می‌دهد که در آینده به زبان انگلیسی فکر کند. یادگیری لغات غیرانتزاعی با تصاویر دقیقا زبان‌آموز را در فرایند یادگیری زبان مادری قرار می‌دهد، مانند کودکی که ساختار زبانی خود را به‌واسطه‌ی درک بصری و توضیح اطرافیان شکل می‌دهد. بنابراین، استفاده از تصاویر باعث می‌شود ساختار زبانی مستحکم‌تری بنا شود و از ماهیت فرّار بودن زبان جلوگیری شود.


در پایین گوشه سمت راست صفحه‌نمایش در بخش واژگان، گزینه‌ی افزودن به لایتنر قرار گرفته است تا اگر کاربر با واژه‌ای مواجه شد که به‌نظر سخت می‌آمد، با افزودن آن به لایتنر مطمئن شود که آن را از یاد نمی‌برد.

آموزش مکالمه در اپلیکیشن لرنیت
آموزش مکالمه در اپلیکیشن لرنیت نیز سبک‌وسیاق رویکرد GTM را دارد و تمام مکالمات با گزینه‌ای که در گوشه‌ی بالا سمت راست نمایشگر وجود دارد، نمایش ترجمه را برای زبان‌آموز فراهم می‌کند. بعد از اتمام مکالمه، زبان‌آموز می‌تواند به بخش تمرینات مرتبط مراجعه کند و ارزیابی کاملی از توانایی مکالمه‌ی خود داشته باشد و جاهای خالی را با گزینه‌ی صحیح پر کند.

آموزش گرامر در اپلیکیشن لرنیت
آموزش گرامر در اپلیکیشن لرنیت ازطریق صدای ضبط‌شده‌ی مدرس و توضیحات کامل به‌همراه مثال در زمان کوتاهی انجام می‌شود. تمرینات نیز در شکل‌های متنوعی آماده شده‌اند تا تمام جوانب مربوط به درک مطلب گرامری را پوشش دهند.

آموزش گفت‌وشنود در اپلیکیشن لرنیت
در بخش مربوط به مهارت گفتار، اپلیکیشن لرنیت دسترسی به میکروفون گوشی را نیاز دارد و روند آموزش به این ترتیب است که زبان‌آموز باید ابتدا به صدای گوینده گوش دهد، سپس با فشردن دکمه‌ی میکروفون جمله را بیان کند. درصورت بیان صحیح، تلفظ کاربر تأیید می‌شود و می‌تواند گزینه‌ی بعدی را بزند و تا انتهای چالش اسپیکینگ برود. سرعت بررسی تلفظ زبان‌آموز در اپلیکشن لرنیت بسیار زیاد است؛ اما متأسفانه نمی‌توان از دقت آن مطمئن بود و بررسی‌های تیم زومیت نشان داد که نارسایی‌هایی در درک تلفط زبان‌آموز دارد. هرچند انتظار زیادی نمی‌توان داشت و تا به‌ اینجای کار، از بررسی سربلند بیرون آمده است.


بخش مهارت شنیدار پیچیدگی خاصی ندارد و کاربر باید با گوش‌ دادن به صدای گوینده کلمات نامرتب یا جا‌افتاده را تشخیص دهد و آن‌ها را براساس صدای گوینده مرتب کند. در دروس پیشرفته نیز، فقط صدای گوینده پخش می‌شود و کاربر باید تمام واژه یا عبارت نوشته‌نشده را داخل کادر تعیین‌شده تایپ کند.

آموزش خواندن در اپلیکیشن لرنیت
بخش خواندن در اپلیکشن لرنیت نیز کامل است و علاوه‌بر گزینه‌ی پخش صدا که متن را با تلفظ صحیح می‌خواند، امکان نمایش ترجمه نیز مهیا شده است. در دل متن واژه‌های مهم با رنگ متمایز نوشته شده‌اند و کاربر با لمس لغات به توضیح معنی و مفهوم به‌همراه ترجمه و تلفظ دقیق آن دسترسی خواهد داشت. بعد از اتمام متن، کاربر می‌توان با مراجعه به پخش تمرینات درک مطلب خود را ارزیابی کند.

لایتنر در اپلیکیشن لرنیت
شیوه‌ی یادگیری و حفظ لغات با جعبه‌ی لایتنر یکی از روش‌های قدیمی است که اکنون به‌صورت بخشی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان دردسترس زبان‌آموزان است. در این بخش، کاربر می‌تواند با تعیین زمان یادآوری به‌صورت روزانه واژگان جدید را مرور کند و هرکدام را که فرامی‌گیرد، از دوره‌ی مطالعاتی حذف کند و آن واژه‌هایی که هنوز فرانگرفته است، به خانه‌ی اول بازگرداند.

 

به‌طورکلی، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت پلتفرمی همه‌فن حریف برای یادگیری و تقویت مهارت زبانی است که با روش‌های اصولی و آزموده مباحث را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و براساس سطوح مختلف به زبان‌آموز منتقل می‌کند. از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن می‌توان به شفافیت مسیر آموزشی و تعاملی بودن آن اشاره کرد. نکته‌ی فنی مهمی که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مزیت‌های برنامه نام برد، مدیریت حافظه‌ی دستگاه است؛ زیرا اپلیکیشن حجم بسیار کمی اشغال می‌کند و کاربر با دانلود اطلاعات دروس اندک‌اندک به حجم آن خواهد افزود. همین ‌امر سبب می‌شود نصب و راه‌اندازی برنامه بسیار آسان باشد.


دیگر نکته‌ای که درباره‌ی مزیت‌های اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت باید خاطرنشان کرد، امکان معرفی به دوستان و جمع‌آوری توکن است که در خرید اشتراک برای کاربر قابل استفاده خواهد بود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید