دیجی‌کالا کاپ با محوریت علم داده ۲۱ شهریور برگزار می‌شود

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

دیجی‌کالا از ۲۱ شهریور در قالب رقابت‌های دیجی‌کالا کاپ، رقابتی را در حوزه‌ی علم داده (Data Science) برگزار خواهد کرد. 


این روزها، داده‌ اهمیتی دوچندان یافته است؛ چراکه تحلیل و بررسی داده‌ها می‌تواند حقایقی را از روندها و تراکنش‌ها در فضای وب روشن کند که در حالت عادی ردیاب‌پذیر و بررسی‌شدنی نیست. امروزه، بسیاری از کارشناسان داده‌ها را با ارزشمندترین دارایی‌های بشر در طول تاریخ مقایسه می‌کنند؛ به‌طوری‌که حتی برخی داده را‌ ارز دنیای مدرن می‌خوانند. تحلیل و تفسیر داده‌ها به خلق اطلاعات منجر می‌شوند؛ زیرا با کنارهم قراردادن اطلاعات و تجمیع آن‌ها نیز می‌توان دانش خلق کرد. ازاین‌رو، امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به‌دنبال استفاده‌ی حداکثری از داده‌‌ها هستند تا بتوانند با بهره‌برداری از این ‌داده‌ها، قدرت بیشتری دربرابر رقبا داشته باشند و درآمد خود را بیش‌از‌پیش افزایش دهند.

نتفلیکس، اینستاگرام، مایکروسافت و بسیاری از غول‌های دره‌ی سیلیکون به ارزش داده‌ها پی برده‌اند و هرروز ابعادی جدید از یافته‌های خود را در محصولات تجاری‌شان به‌کار می‌گیرند. کلان‌داده و علوم داده به‌اندازه‌ای تعیین‌کننده است که به‌جرئت می‌توان ظهور غولی نظیر نتفلیکس را در گروِ بهادادن به قدرت داده‌ها خواند. در سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای داخلی نیز به اهمیت اطلاعات پی برده‌اند و شکل‌گیری تیم‌های علوم داده (Data Science) در پیشروان بازار را شاهد هستیم.

دیجی‌کالا، محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، جزو کسب‌وکارهایی است که در سال‌های گذشته، تلاش‌های خود در این حوزه را آغاز کرده است؛ به‌گونه‌ای که چندی پیش، دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری این هلدینگ، دیتاست‌هایی برگرفته از داده‌های واقعی فرایند سفارش‌ها در دیجی‌کالا را منتشر کرد. دیجی‌کالا در پی برگزاری رویدادهای برنامه‌نویسی خود با عنوان دیجی‌کالا کاپ، رقابت جدیدی با محوریت علوم داده (Data Science) تدارک دیده که قرار است ۲۱ شهریور امسال برگزار شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت می‌توانند به‌صورت گروهی و انفرادی در این رقابت شرکت کنند.

با‌توجه‌به اینکه دور جدید دیجی‌کالا کاپ با محوریت علم داده (Data Science) برگزار می‌شود، ساختاری شبیه به رقابت‌های کَگِل (Kaggle) خواهد داشت. کَگِل جزو سرویس‌های محبوب بین دیتاساینتیست‌ها است که همیشه رقابت‌هایی در آن در حال برگزاری است؛ اما رقابت‌ها در کَگِل و این دور از رویداد دیجی‌کالا کاپ چگونه برگزار می‌شود؟ همان‌طورکه می‌دانید، علم داده همواره در پی یافتن بهترین راه برای استخراج اطلاعات از داده‌هایی است که پیش از پردازش و تحلیل و تفسیر، معنایی ندارند؛ از‌این‌رو، هدف متخصصان علم داده این است که بتوانند روش‌های داده‌کاوی و پردازش اطلاعات را با در‌نظرگرفتن دو عامل بهبود بخشند: صحت اطلاعات و سرعت پردازش.

در رقابت‌هایی چون دور جدید دیجی‌کالا کاپ، شرکت‌کنندگان باید با در‌اختیارگرفتن دیتاست‌های مشخص‌شده و با هدف حل مسئله‌ای مشخص، پاسخ‌های خود را که در‌واقع پاسخ آزمون هستند، پس از پردازش به‌واسطه‌ی الگوریتم‌هایی که طراحی می‌کنند، دراختیار داوران مسابقه بگذارند. مجریان برگزاری دیجی‌کالا کاپ اعلام کرده‌اند که شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر زبان برنامه‌نویسی برای توسعه‌ی الگوریتم خود استفاده کنند و نتیجه‌ی نهایی دیتاست تست است که دراختیار تیم داوری قرار می‌گیرد. مسائل تعریف‌شده نیز متنوع است و مواردی نظیر پردازش متن، تصویر، سری‌های زمانی و دیگر مسائل مرتبط با مشکلات کسب‌وکارها برای استخراج اطلاعات از داده‌ها را شامل می‌شوند. 

دیجی‌کالا جوایز سه و دو و یک میلیون‌ تومانی را برای سه برنده‌ی اول این رقابت‌ در نظر گرفته است؛ حال‌آنکه افراد برگزیده از بخت مصاحبه با متخصصان علوم داده‌ی دیجی‌کالا به‌منظور پیوستن به این تیم بهره‌مند خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، این رقابت از جمعه ۲۱ شهریور آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا پایان روز شنبه پاسخ‌های خود را در پنل مربوط به این رقابت بارگذاری کنند. دیجی‌کالا کاپ با موضوع علم داده با همکاری کوئرا و بربستر این سرویس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند ازطریق این لینک اقدام کنند. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید