سقوط ارزش سهام‌ غول‌های فناوری؛ تسلا بدترین روز در تاریخ خود را تجربه کرد

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

روز سه شنبه بورس ایالات متحده آمریکا با کاهش ارزش روبه‌رو شد. در این روز ارزش سهام غول‌های فناوری کاهش شدیدی داشت و تسلا بدترین روز در تاریخ خود را تجربه کرد.


روز گذشته ارزش شاخص «نزدک مرکب» کاهشی ۴.۱ درصدی را تجربه کرد و در ۱۰,۸۴۷.۶۹ متوقف شد. این سقوط باعث شد کاهش ارزش این شاخص در طی سه روز به بیش از ۱۰ درصد برسد و بدترین عملکرد آن را از ماه گذشته میلادی رقم بزند.

دیروز تنها نزدک مرکب با کاهش ارزش مواجه نشد و شاخص «میانگین صنعتی داو جونز» و «S&P 500» به ترتیب کاهش ۲.۳ و ۲.۸ درصدی را تجربه کردند. شاخص کلی بازار سهام در مدت زمان سه روز ۷ درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد از ماه ژوئن محسوب می‌شود.

در این میان غول‌های فناوری که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش سهام خود روبه‌رو شده بودند، کاهش شدیدی را تجربه کردند که بازنده اصلی این ماجرا، تسلا است. کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک دیروز سقوط ۲۱.۰۶ درصد ارزش سهام خود را تجربه کرد تا یک رکورد جدید در این زمینه به ثبت برساند.

اپل، باارزش‌ترین کمپانی جهان که اخیرا هر سهم خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده، با کاهش ۶.۷ درصدی قیمت سهام خود مواجه شد. فیسبوک و آمازون نیز از این سقوط در امان نبودند و ارزش سهام آن‌ها ۴ درصد سقوط کرد. مایکروسافت ۶.۷ درصد، نتفلیکس ۱.۸ درصد، زوم ویدیو ۵.۱ درصد و آلفابت ۳.۶ درصد کاهش ارزش سهام خود را تجربه کردند.

بخش فناوری شاخص «S&P 500» در تاریخ ۱۲ شهریور به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد، اما از آن تاریخ تا به امروز با کاهش ارزش روبه‌رو شده و در روز سه شنبه کاهش ۴.۶ درصدی ارزش خود را تجربه کرد که ۱۱ درصد کمتر از بالاترین ارزش آن محسوب می‌شود.

شرکت غول‌پیکر «سافت بانک» نیز روز دوشنبه در ژاپن با کاهش ۷ درصدی ارزش سهام خود مواجه شد. شرکت‌های آمریکایی فعال در صنعت نیمه‌هادی نیز با کاهش ارزش روبه‌رو شدند که در این میان می‌توان به انویدیا با ۵.۶ درصد و میکرون با ۳.۲ درصد اشاره کرد.

سقوط ارزش سهام شرکت‌های فناوری در حالی صورت می‌گیرد که «جی پی مورگان» نزدیک به دو هفته پیش از ارزش بالای شرکت‌های فناوری سخن گفت و افراد را به سرمایه‌گذاری در آن‌ها تشویق کرد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید