ایران ادعای مایکروسافت مبنی بر دخالت هکرهای ایرانی در انتخابات آمریکا را رد کرد

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور ادعای مایکروسافت پیرامون تلاش هکرهای ایرانی برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا را رد کرد. او تاکید کرده برای تهران مهم نیست چه شخصی در کاخ سفید آمریکا ریاست می‌کند و پایبندی به حقوق بین‌الملل این کشور مهم است.


مایکروسافت اخیراً مدعی شده بود که یک گروه هکری ایرانی به نام فسفروس تلاش کرده تا در بازه زمانی می تا ژوئن امسال به حساب‌های کاربری مقامات کاخ سفید و ستاد کمپین انتخاباتی ترامپ دسترسی پیدا کند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۰) را رد کرده است. او در گفتگویی با CNN این ادعا را «مضحک» خوانده است:

«ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده، با کودتا دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق را سرنگون کرده و کارزار فعال ضد اطلاعاتی بر علیه دیگر کشورها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند. همانگونه که بارها گفته‌ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.»

شرکت مایکروسافت در روزهای گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تجسس بر افراد و گروه‌هایی که در زمینه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا فعال هستند، تلاش می‌کنند. در بیانیه مایکروسافت آمده بود که یک گروه هکر ایرانی می‌خواست به اطلاعاتی در کاخ‌سفید دسترسی پیدا کند. بر اساس بیانیه مایکروسافت، این شرکت ادعا کرده این گروه از هکرهای ایرانی تلاش کردند تا به حساب های کاربری مقام های رسمی کاخ سفید و کارزار انتخاباتی آقای ترامپ نفوذ کنند.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید