گوگل پیشنهادهای سیاسی را از فیلد جست‌وجو حذف می‌کند

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گوگل سیاست‌های جدیدی را پیاده می‌کند تا از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در نتایج جست‌وجو جلوگیری شود.


گوگل تاکنون به‌خاطر پیشنهادهای جست‌وجویی که در زمان نوشتن پرسش و مورد جست‌وجو به کاربران ارائه می‌کند، چالش‌ها متعددی را تجربه کرده است. این پیشنهادها در برخی موارد تنها موجب بهبود جست‌وجوی کاربر می‌شوند، اما در بسیاری موارد هم با جهت‌دهی به جست‌وجو یا حتی اسپویل کردن بازی و فیلم‌ها همراه هستند. به‌هرحال پیشنهادهای گوگل بر اساس جست‌وجوهایی مطرح می‌شوند که اغلب کاربران انجام می‌دهند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، چالش‌ها برای شرکت‌های فناوری همچون گوگل هم بیشتر می‌شود. آن‌ها همیشه در معرض انتقاد و اتهام درباره‌ی جهت‌دهی به‌نظر و عقیده‌ی شهروندان آمریکایی قرار دارند. به همین دلیل غول موتور جست‌وجو تصمیم دارد تا با تغییری در سیاست پیشنهادهای جست‌وجو، خود را تا حدودی از فشارها رها کند. اهالی مانتین ویو می‌خواهند پیش‌بینی‌ها و پیشنهادهای سیاسی را از نوار جست‌وجوی سرویس خود حذف کنند. برخی از این پیشنهادها شاید در ظاهر به نفع یک حزب یا نامزد ریاست جمهوری باشند و به همین دلیل گوگل تصمیم دارد تا آن‌ها را حذف کند.

سیاست جدید گوگل در بیانیه‌ی بسیار کوتاه و با این متن منتشر شد: «پیش‌بینی‌های مرتبط با انتخابات. ما برخی از پیش‌بینی‌ها و پیشنهادها را از سیستم جست‌وجو حذف می‌کنیم: پیش‌بینی‌هایی که شاید به‌عنوان حمایت یا مخالفت با یک حزب سیاسی یا نامزد انتخاباتی تفسیر شوند و پیشنهادهایی که به‌عنوان ادعای شرکت در انتخابات یا شک و شبهه وارد کردن به سلامت فرایند انتخابات مطرح می‌شوند».


گوگل در سال ۲۰۱۶ هم اعلام کرده بود که پیشنهادهای جست‌وجو به‌هیچ‌وجه به نفع هیچ جنبش یا نامزد خاصی نیستند. در آن زمان غول موتور جست‌وجو متهم شده بود که نتایج و پیشنهادهای منفی مرتبط با هیلاری کلینتون را از سیستم حذف می‌کند. اکنون آن‌ها مسیر جدیدی را در پیش گرفته‌اند. به‌جای اطمینان حاصل کردن از اینکه نتایج جست‌وجو برای هر نامزد، جانب‌دارانه نباشد، کل پیشنهادهای جست‌وجوی مرتبط با انتخابات، حدف می‌شوند.


در پست وبلاگی مرتبط با سیاست جدید گوگل، مثال‌هایی از پیشنهادهای حذف‌شده دیده می‌شود. به‌عنوان مثال موتور جست‌وجو هر دو پیشنهاد عبارت‌های «رأی‌دهی با تلفن» که این کار را صحیح یا غلط می‌دانند، حذف می‌کند (عبارت‌های You can vote by phone و You can’t vote by phone در پیشنهادها دیده نمی‌شود). حتی با اینکه گوگل می‌داند یکی از پیشنهادها صحیح و دیگری کاملا غلط هستند، باز هم هردو را حذف خواهد کرد.

سخنگوی گوگل به رسانه‌ها می‌گوید که فرایند حذف پیشنهادها به‌صورت کاملا خودکار انجام می‌شود. آن‌ها می‌گویند اگر یک پیشنهاد در سیستم خودکار حذف نشده یا گزارش‌هایی مبنی بر نمایش پیشنهاد سیاسی دریافت شود، گروه ایمنی و امنیت شرکت آن را بررسی و احتمالا حذف خواهد کرد. آن‌ها همچنین لینکی را نیز برای گزارش پیشنهادهای سیاسی دراختیار کاربران قرار دادند.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید