قابلیت‌های جدیدی از جمله راهنمای خطوط به ویز اضافه می‌شود

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

از جدیدترین قابلیت‌هایی که به ویز افزوده می‌شود می‌توان به پخش موسیقی‌های آمازون موزیک و راهنمای خطوط در اپلیکیشن اشاره کرد.


ویز، اپلیکیشن جهت‌یابی گوگل، به قابلیت‌های بیشتری مجهز می‌شود. ویز در اولین رویداد مجازی‌ Waze On از همکاری با آمازون موزیک در پروژه‌ی پخش موسیقی در پلتفرمش خبر داد که درنتیجه‌ی آن، افزودن قابلیت پخش موسیقی‌های آمازون موزیک در اپلیکیشن ویز است. همچنین، ویز در به‌روزرسانی جدید براساس تاریخچه‌ی سفر به کاربران جزئیات سفر را ارائه می‌دهد. اعلان‌های ترافیک، بهبود‌ پیش‌بینی زمان رسیدن تاکسی، راهنمای خطوط و افزودن زبان‌های بیشتر به گوگل اسیستنت در ویز از دیگر ویژگی‌های جدیدی هستند که به اپلیکیشن افزوده می‌شوند.

پیشنهاد سفر از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید ویز به شمار می‌رود که در ماه آتی افزوده می‌شود. به‌گفته‌ی ویز، این ویژگی با بررسی تاریخچه‌ی الگوی سفر و مقصد کاربر، مسیر سفر را پیش‌بینی می‌کند. درواقع، قابلیت پیشنهاد سفر پیش‌نمایشی از مسیر و جزئیاتی از مدت زمان سفر و پیش‌بینی ترافیک‌ را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.


اعلان‌های ترافیک، ویژگی دیگری است که ماه آینده به اپلیکیشن اضافه می‌شود. این ویژگی به کاربر درباره‌ی ترافیک‌های احتمالی هشدار می‌دهد و او را از احتمال دیررسیدن به مقاصد منتخب یا پرتکرار و مسیرهای یک‌بار برنامه‌ریزی‌شده آگاه می‌کند.


از دیگر ویژگی‌های جدید ویز می‌توان به راهنمای خطوط اشاره کرد که با نشان‌دادن خطوط به کاربر کمک می‌کند تا برای مثال در مسیر مستقیم یا خروج از اتوبان در مسیر و خطوط درست رانندگی کند. این ویژگی در گوگل مپس و اپل مپس وجود دارد و برای افرادی که مسیر جدیدی را از روی نقشه طی می‌کنند بسیار کاربردی است. قابلیت راهنمای خطوط به‌زودی اضافه می‌شود.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، محاسبه‌ی زمان رسیدن تاکسی در مکان‌های خلوت به‌روزرسانی شده است. به گفته‌ی ویز، با دورکاری کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد ماشین‌ها کمتر شده و این موضوع پیش‌بینی تغییر جریان ترافیک را دشوارتر می‌کند؛ اما در به‌روزرسانی جدید کاهش ترافیک به‌طور دقیق‌تر محاسبه خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های که بسیار مورد تقاضای کاربران ویز بوده، امکان ذخیره‌ی برنامه‌ی سفر از لایو مپ وب به اپلیکیشن است. در به‌روزرسانی‌ جدید، این قابلیت افزوده می‌شود.


همچنین، گوگل اسیستنت در ویز نیز به زبان‌های فرانسه، اسپانیایی و پرتغالی مجهز شده است. سرویس همسفری (Carpool) ویز نیز به‌روزرسانی‌ جدید دریافت کرده است و به رانندگان و مسافران پیشنهادهای رزرو فوری و تأیید خودکار را می‌دهد. همچنین، رانندگان با استفاده از این قابلیت از زمان شروع رانندگی درخواست سفر دریافت می‌کنند تا بتوانند مسافران بیشتری در مسیر سوار کنند.

 

همان‌طور که در ابتدا به همکاری آمازون موزیک و ویز اشاره شد، قابلیت جدیدی به ویز افزوده خواهد شد تا کاربران بتوانند از قسمت پخش موسیقی ویز، به موسیقی‌ها و پادکست‌های آمازون موزیک گوش کنند. همچنین، کاربران آمازون موزیک نیز می‌توانند از اپلیکیشن موسیقی این پلتفرم به ویز دسترسی داشته باشند. البته این اولین‌بار نیست که ویز با پلتفرم موسیقی ادغام می‌شود و پیش از آمازون موزیک با Spotify و Pandora ،TuneIn ،YouTube Music ،Deezer ،TIDAL ،Stitcher ،iHeartRadio ،NPR One، Scribd نیز همکاری داشته است.


ویز در رویداد مجازی گفت که ماهانه بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که درمجموع بیش از ۳۶ میلیارد کیلومتر مسافت را می‌پیمایند..

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید