اپراتور اینترنتی Google Fiber سرویس دو گیگابیت‌برثانیه با هزینه ماهانه ۱۰۰ دلار ارائه می‌کند

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

اپراتور اینترنتی گوگل فایبر، از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آلفابت، طرح جدید اینترنت دو گیگابیت‌برثانیه را همراه‌با روتر وای‌فای ۶ و بهبود‌دهنده‌ی ارتباط وای‌فای عرضه می‌کند.


زیرمجموعه‌ی آلفابت در صنعت اپراتوری اینترنت، به‌نام گوگل فایبر (Google Fiber) فعالیت می‌کند که پایگاه مشتریان نسبتا مناسبی هم دارد. این شرکت در جدیدترین طرح خود، سرویس دو گیگابیت‌برثانیه را با هزینه‌ی ۱۰۰ دلار در ماه به کاربران عرضه خواهد کرد. طرح ۱۰۰ دلاری، شامل روتر وای‌‌فای ۶ و دستگاه تقویت سیگنال نیز می‌شود.

گوگل با راه‌اندازی شرکت گوگل فایبر تصمیم داشت تا خدمات اینترنتی مبتنی بر فیبر نوری را به مشتریان بیشتری در سراسر ایالات متحده ارائه کند. با وجود موفقیت نه‌چندان زیاد طرح، این ISP تلاش می‌کند تا با خدمات جذاب در شهرهای محل فعالیت، تعداد مشتریان خانگی و تجاری خود را افزایش دهد. سرویس جدید، سرعت دانلود خدمات فیبر نوری گوگل فایبر را دوبرابر می‌کند. خدمات استاندارد قبلی، شامل اینترنت یک گیگابیت‌برثانیه می‌شد که ۳۰ دلار ارزان‌تر بود. سرویس جدید، سرعت دانلود دو گیگابیت‌برثانیه را به کاربران ارائه می‌کند که البته سرعت آپلود یک گیگابیت‌برثانیه دارد.

اپراتور اینترنتی گوگل فایبر علاوه بر خدمات اینترنت فیبر نوری، دسترسی بی‌سیم به اینترنت را هم ازطریق سرویسی به‌نام Webpass به مشتریان خانگی در شهرهای محل فعالیت ارائه می‌کند. حتی سرویس Webpass هم طرح دو گیگابیت‌برثانیه را دریافت می‌کند. خدمات کنونی این سرویس، شامل سرعت استاندارد ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه تا یک گیگابیت‌برثانیه می‌شود.


سرویس جدید دو گیگابیت‌برثانیه از ماه آینده دردسترس برخی کاربران محدود برنامه‌ی Trusted Tester گوگل فایبر قرار می‌گیرد. شرکت تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۱، سرویس جدید را دراختیار اکثر مشتریان خود قرار دهد. در اعلامیه‌ی شرکت، هیچ جزئیاتی از روتر وای‌فای ۶ و دستگاه تقویت سیگنال موجود در پکیج ۱۰۰ دلاری ارائه نمی‌شود. گوگل فایبر اکنون هم به مشتریان سرویس یک گیگابیت‌برثانیه، روتر و گیت‌وی را در دستگاهی مستقل به‌نام Network Box عرضه می‌کند.


سرویس یک گیگابیت‌برثانیه برای اکثر کاربران عادی، بسیار فراتر از نیازها است. درحال‌حاضر میلیون‌ها آمریکایی به سرویس‌هایی حتی نزدیک به این سرعت هم دسترسی ندارند. به‌هرحال گوگل فایبر ادعا می‌کند که برخی کاربران حرفه‌ای، از سرویسی با این سرعت، بسیار استقبال می‌کنند. در بخشی از بیانیه‌ی جدید شرکت می‌خوانیم: «چرا سرعت دو گیگابیت‌برثانیه؟ نیاز به سرعت و پهنای باند بیشتر، امسال بیش از همیشه حس شد. بسیاری از ما امروز همه‌ی کارهای خود از فعالیت‌های شخصی تا تحصیل و کار را در خانه انجام می‌دهیم که موجب افزایش فشار شدید روی ظرفیت‌های شبکه‌ی اینترنت شده است».

گوگل فایبر برنامه‌ی آزمایش سرویس جدید خود را در نشویل و هانتسویل شروع می‌کند. این شرکت از کاربران درخواست کرده است تا برای آزمایش طرح در برنامه‌ی Trusted Tester ثبت‌نام کنند.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید