اپل ویژگی تشخیص آهنگ درون اپلیکیشن‌ها را به نسخه iOS شزم اضافه می‌کند

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

انتظار می‌رود با انتشار iOS 14.2 قابلیت شزم امکان تشخیص آهنگ‌های در حال پخش درون اپلیکیشن‌ها را نیز داشته باشد.


در سال ۲۰۱۸ اپل اپلیکیشنی را به‌نام شزم برای پلتفرم iOS معرفی کرد؛ اپلیکیشنی که قادر به تشخیص موسیقی در حال پخش و یافتن اطلاعات در مورد آن است. حال، به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای شزم دارند و می‌خواهند امکانات اپلیکیشن شزم را در نسخه بعدی iOS 14.2 افزایش دهند.

به‌لطف ویژگی‌های جدید، شزم قادر است در اپلیکیشن‌ها نیز به موسیقی در حال پخش گوش داده و پس از جست‌وجو در دیتابیس خود اطلاعاتی را در مورد آن به کاربر ارائه دهد. ویژگی جدید شزم حتی زمانی‌که کاربر در حال گوش‌دادن به موسیقی ازطریق هدست است نیز می‌تواند به تشخیص آهنگ‌ در حال اجرا بپردازد.

گفته می‌شود که ویژگی‌های جدید شزم همچنان در مراحل توسعه قرار دارند؛ اما می‌توان به آن‌ها در نسخه‌ی بتای iOS 14.2 مخصوص توسعه‌دهندگان دسترسی داشت. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، آیکونی شبیه به لوگوی شزم دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. زمانی نیز که خواستید اپلیکیشن شزم، موسیقی را تشخیص دهد، کافی است که روی آیکون به‌نمایش درآمده در تصویر بزنید. پس از انجام چنین کاری، اپلیکیشن شزم شروع به گوش‌دادن به موسیقی در حال پخش می‌کند و نتایج به‌دست‌آمده را به شما ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای استفاده از قابلیت شزم جهت تشخیص موسیقی در حال پخش در محیط اطرافتان از سیری استفاده کنید. با‌این‌حال، اضافه‌شدن ویژگی برای تشخیص موسیقی استفاده شده در اپلیکیشن‌ها می‌تواند در نوع خود بسیار جالب باشد. تصور کنید از وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام زومیت در حال تماشای ویدیوهای دلخواه خود هستید و موسیقی متن آن‌ها، نظرتان را جلب می‌کند. ویژگی جدید شزم اجازه خواهد داد با موسیقی استفاده‌شده در ویدیوی زومیت آشنا شده و اطلاعات مختلفی در مورد آن به دست آورید.

 

جالب است بدانید کاربران اندرویدی اپلیکیشن شزم از جون ۲۰۱۹ قادر به استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی در حال اجرا ازطریق هدفون بودند. با‌این‌حال، مشخص نیست که چرا اپل بیش از یک سال صبر کرده تا چنین ویژگی را برای نسخه iOS اپلیکیشن شزم اضافه کند. برخورداری نسخه بتای iOS 14.2 به این معنی نیست که به‌طور حتم ویژگی جدید اپلیکیشن شزم را در نسخه نهایی iOS 14.2 مشاهده خواهیم کرد؛ با‌این‌حال، می‌توان اطمینان داشت که نسخه iOS شزم در آینده مجهز به قابلیت‌های ذکرشده خواهد شد.

انتظار می‌رود نسخه نهایی iOS 14.2 در ماه اکتبر برای مدل‌های مختلف سری آیفون اپل عرضه شود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید