واتساپ روی قابلیت Expiring Media کار می‌کند

۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

بررسی‌ها نشان می‌دهد واتساپ روی قابلیتی با نام Expiring Media کار می‌کند. محتواهای چندرسانه‌ای ارسال‌شده ازطریق این قابلیت پس از دیدن‌شدن به‌صورت خودکار حذف می‌شوند.


واتساپ (WhatsApp) پیام‌رسان محبوب فیسبوک است که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند؛ با‌این‌حال ازلحاظ قابلیت‌های کاربردی، فاصله‌ی زیادی تا پیام‌رسانی مثل تلگرام دارد. در چند وقت اخیر توسعه‌دهندگان واتساپ تلاش کرده‌اند این پیام‌رسان را به قابلیت‌های جدیدی تجهیز کنند تا تجربه‌ی کار با آن لذت‌بخش‌تر شود.

گزارشی جدید نشان می‌دهد تیم توسعه‌ی واتساپ از مدتی پیش کار روی چند قابلیت جدید را آغاز کرده و احتمالا این قابلیت‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور به واتساپ اضافه خواهند شد. مدتی پیش، گفته شده بود دو قابلیت در حال توسعه برای واتساپ هستند: یکی پشتیبانی از چند دستگاه و دیگری پشتیبانی از حسگر اثرانگشت برای واتساپ وب.

در همین زمنیه، به‌تازگی رسانه‌ی WABetaInfo که سابقه‌ی درخشانی در‌زمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط‌ به قابلیت‌های معرفی‌نشده‌ی واتساپ دارد، دست‌به‌کار شده و در گزارشی جدید سراغ قابلیتی دیگر رفته است. بر‌اساس گزارش جدید WABetaInfo، تیم توسعه‌ی واتساپ هم‌اکنون روی قابلیت محتوای چندرسانه‌ای منقضی‌شونده (Expiring Media) کار می‌کند که شبیه به یکی از قابلیت‌های اسنپ‌چت به‌منظور حذف خودکار محتوای چندرسانه‌ای است. Expiring Media را می‌توان افزونه‌ی جدیدی برای قابلیت Expiring Messages به‌حساب آورد.


WABetaInfo در گزارش خود می‌نویسد پس از انتخاب عکس یا ویدئو یا تصویر متحرک (گیف) با هدف ارسال آن برای مخاطب، می‌توانید گزینه‌ی جدیدی انتخاب کنید تا محتوایی که ارسال می‌کنید، بعدا پاک شود. اسکرین‌شات‌های زیر را مشاهده کنید:

 

در مثال بالا، ارسال تصویر را مشاهده می‌کنیم که پس از ارسال، تصویر به‌طور کلی حذف می‌شود. به‌طور واضح‌تر، حذف تصویر وابسته ‌به دیده‌شدن آن است. پس از اینکه تصویر دیده شد، اثرهای آن از صفحه‌ی چت پاک می‌شود و از نشان‌داده‌شدن پیغامی همچون «این محتوای چندرسانه‌ای منقضی شده است» (This media is expired) خبری نخواهد بود. نحوه‌ی نمایش محتواهای منقضی‌شونده به‌گونه‌ای است که می‌توانید از روی ظاهرشان تشخیص دهید با محتوای عادی طرف نیستید و به‌محض مشاهده‌کردن آن‌ها، ناپدید خواهند شد. 


آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، فعلا قابلیت Expiring Media تایمر مشخصی برای حذف محتوای چندرسانه‌ای ندارد. به‌‌گفته‌ی WABetaInfo، هروفت چت بسته شود، فایلی که برای مخاطب فرستاده‌اید، به‌صورت خودکار حذف خواهد شد. در‌حال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم که حذف محتوا وابسته‌ به بسته‌شدن چت به‌دست کدام طرف (فرستنده یا دریافت‌کننده‌ی پیام) است؛ اما به‌احتمال زیاد، دریافت‌کننده‌ی پیام مدنظر است. افزون‌براین، رسانه‌ی WABetaInfo می‌نویسد پیغامی مبنی‌بر منقضی‌شدن محتوای چندرسانه‌‌ای در قالب چت به‌نمایش درنمی‌آید و نحوه‌ی عملکرد قابلیت Expiring Media به‌گونه‌ای خواهد بود که انگار فایل چندرسانه‌ای مدنظر هیچ‌گاه ارسال نشده است.

ممکن است فردی که تصویر یا ویدئو را دریافت کرده، بخواهد از آن اسکرین‌شات بگیرد. دقیقا نمی‌دانیم که واتساپ به‌صورت خودکار از این کار جلوگیری می‌کند یا چنین قابلیتی در پلتفرم گنجانده نمی‌شود. پیش‌تر دیده‌ایم که اسنپ‌‌چت قابلیتی مشابه‌ Expiring Media به پلتفرم خود اضافه کرده بود. هروقت دریافت‌کننده‌ی پیغام بخواهد از آن اسکرین‌شات بگیرد، این موضوع به فرستنده اطلاع داده می‌شود.

در‌حال‌حاضر، مشخص نشده است که واتساپ قابلیت Expiring Media را کِی به پلتفرم خود اضافه می‌کند و حتی امکان دارد یک سال تا روی‌کار‌آمدن Expiring Media فاصله داشته باشیم. قابلیت‌هایی مثل حالت تاریک (Dark Mode) و تصدیق هویت ازطریق اثرانگشت قابلیت‌هایی بودند که اضافه‌شدن آن‌ها به نسخه‌ی نهایی واتساپ چند ماه طول کشید. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید