گوگل پشتیبانی از افزونه های پولی مرورگر کروم را متوقف می‌کند

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱


گوگل تغییرات جدیدی برای وب استور کروم درنظر گرفته است.


اوایل سال جاری میلادی، گوگل اعلام کرد که برای پیشگیری از رشد افزونه‌های مخرب، تغییراتی در وب استور کروم ایجاد می‌کند. وب استور، فروشگاه اینترنتی وب‌اپلیکیشن گوگل است که ۱۱ سال پیش برای ارائه‌ی اپلیکیشن و افزونه برای کاربران عرضه شد. پیش‌تر نیز گوگل موقتا پشتیبانی از آن را متوقف کرده بود؛ اما این شرکت اخیرا اعلام کرد که تا چند ماه آینده، افزونه‌های پولی کروم را برای همیشه غیرفعال می‌کند.


بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان برای ارائه‌ی افزونه‌های پولی نمی‌توانند از سیستم پرداخت گوگل استفاده کنند. این شرکت درباره‌ی تغییرات جدید گفت که وب‌ استور کروم با هدف درآمدزایی توسعه‌دهندگان از افزونه‌هایشان عرضه شد؛ اما حالا با رشد اکوسیستم، گزینه‌های پرداختی بسیاری برای توسعه‌دهندگان وجود دارد.


توسعه‌دهندگان از ماه مارس نمی‌توانند افزونه‌های پولی جدید به وب استور کروم اضافه کنند و بادرنظرگرفتن بیانیه‌ی اخیر گوگل، افزونه‌های پولی به‌کلی از دسترس خارج می‌شوند. علاوه‌براین، تغییرات بیشتری در این فروشگاه اینترنتی اعمال می‌شود. اول دسامبر، گزینه‌های استفاده‌ی آزمایشی (free trials) این فروشگاه غیرفعال می‌شوند. ۲۱ فوریه نیز امکان پرداخت افزونه‌های پولی کروم از دسترس خارج می‌شود و اواخر سال جاری میلادی، API مرتبط با تأیید پرداخت کاربر برای افزونه غیرفعال می‌شود.

ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران از افزونه‌های پولی کروم استفاده نکرده‌اند، از دسترس‌خارج‌شدن آن‌ها تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. گوگل به توسعه‌دهندگانی که از سیستم‌ پرداختی وب استور کروم برای افزونه‌هایشان استفاده می‌کنند، اعلام کرد که باید از گزینه‌های پرداختی دیگر و API جدید استفاده کنند.

آوریل امسال، گوگل برای مبارزه‌ با افزونه‌های جاسوسی، سیاست‌های وب استور کروم را به‌روزرسانی کرد. در این به‌روزرسانی، گوگل با هدف ارتقای تجربه‌ی کاربری، تعدادی از افزونه‌های یکسان را حذف و اعلان‌های نامناسب از طرف افزونه‌ها را مسدود کرد. همچنین، توسعه‌دهندگان دیگر نمی‌توانند برای افزایش رتبه‌ی افزونه‌شان قسمت امتیازدهی را دستکاری کنند.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید