توسعه‌ دهندگان برای اعتراض به قوانین اپ استور اتحادیه تشکیل دادند

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

با هدف ایجاد رقابت سالم میان اپلیکیشن‌ها اتحادیه‌ای تحت عنوان App Fairness در اپ‌استور ایجاد شد.


بیش از ۱۲ سازنده‌ی اپلیکیشن با هدف اعتراض به قوانین اپل در اپ‌استور، اتحادیه‌ا‌ی غیرانتفاعی با نام App Fairness تشکیل دادند. در میان بنیانگذاران اتحادیه نام اسپاتیفای، اپیک گیمز و مچ گروپ به چشم می‌خورد.

اپل قوانین سرسختی برای توسعه‌دهندگان در فروشگاه اپلیکیشن‌محورش پیاده کرده است و از اپلیکیشن‌های پولی نیز  ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند. در چند ماه گذشته، قوانین انحصارطلبانه‌ی اپل مشکلات زیادی را برای اپلیکیشن‌هایی ازجمله فیسبوک و اپیک‌گیمز ایجاد کرد و حتی بازی فورتنایت به دلیل دورزدن قوانین اپ‌استور از این پلتفرم حذف شد.

روز گذشته، هوراسیو گوتیرز، رئیس امور بین‌الملل اسپاتیفای دربیانیه‌ای رسمی درباره‌ی اقدام اخیر توسعه‌دهندگان گفت:


اتحادیه‌ی App Fairness برای اعتراض توسعه‌دهندگان بازی و اپلیکیشن‌های اپ‌استور به قوانین تشکیل شده تا به‌عنوان رگولاتور و مجریان قانون در سراسر جهان، رفتار غیررقابتی اپل را بررسی و از آزادی انتخاب مصرف‌کننده حمایت و شرایط یکسانی را برای رقابت توسعه‌دهندگان فراهم کند.


اپلیک ‌گیمز برای عدم پرداخت‌ کارمزد به اپ‌استور و پلی‌استور، مسیر پرداختی مستقلی برای کاربرانش درنظرگرفته بود که به‌دنبال این موضوع، بازی فورت‌نایت در ماه آگوست (مرداد) به دلیل دور زدن قوانین از هردو پلتفرم حذف شد. پس از حذف بازی، اپیک گیمز، شکوائیه‌ای علیه اپل و گوگل تنظیم کرد.


اوایل سپتامبر، اپل با اشاره‌ به حذف فورت‌نایت از ۱/۵ میلیارد دستگاه آیفون و آیپد اعلام کرد که اگر رأی دادگاه به نفعش تمام شود، ضررهای مالی‌ خود را از سازنده‌ی آن اپلیکیشن دریافت خواهد کرد.

اپل به تشکیل اتحادیه واکنش نشان نداده است. روز گذشته، کوپرتینونشین‌ها برای حمایت از اپ‌استور، در وب‌سایت خود یادداشتی درباره‌ی مزایای اپ‌استور برای کاربران و توسعه‌دهندگان منتشر کرد. اکنون اپ‌استور بیش از ۲۸ میلیون توسعه‌دهنده در سراسر جهان و ۱.۵ میلیارد دستگاه مصرف‌کننده در ۱۷۵ کشور دارد.

در وب‌سایت اپل آمده است: «اپ‌استور از تمامی مراحل ساخت، آزمایش، بازاریابی و توزیع محصولات توسعه‌دهندگان و رشد کسب‌وکارشان حمایت می‌کند.»


اتحادیه‌ی App Fairness دارای ۱۰ عضو است که به حمایت از اقتصاد اپلیکیشن و اطمینان از اشتراک‌گذاری مزایای فناوری‌های دیجیتال توسط تمامی توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید