اپلیکیشن رسمی یوتیوب برای ویندوز 10 در مایکروسافت استور عرضه می‌شود

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

به‌نظر می‌رسد گوگل اپلیکیشن پلتفرم ویدئومحورش را برای ویندوز 10 عرضه می‌کند.


گفته می‌شود اپلیکیشن رسمی یوتیوب برای ویندوز ۱۰ در مایکروسافت استور برای کاربران عرضه می‌شود. کاربری به‌نام Alumia با ارسال عکسی در توییتر، خبر جدید را اعلام و ادعا کرد که اپلیکیشن یوتیوب، اپلیکیشن پلتفرم یونیورسال ویندوز است و وب‌اپلیکیشن پیشرو محسوب نمی‌شود. اپلیکیشن مذکور در حد چند مگابایت است و حجم زیادی ندارد؛ با این حساب، به‌نظر می‌رسد فقط میزبان وب‌سایت یوتیوب باشد.


اپلیکیشن جدید در جست‌وجوی مایکروسافت استور ظاهر نمی‌شود و احتمالا تا زمان تکمیل و عرضه به‌صورت اپلیکیشن خصوصی قرار گرفته باشد. مدت‌ها کشمکش‌هایی بین مایکروسافت و گوگل بر سر یوتیوب حاکم بود و گوگل پیشنهاد ساخت اپلیکیشن یوتیوب را برای ویندوزفون رد کرد و زمانی‌که مایکروسافت اپلیکیشن‌ مستقل آن را در مایکروسافت استور عرضه کرد، گوگل خواستار حذف آن شد. در پی این ماجرا، پشتیبانی از یوتیوب در مرورگر اج متوقف شد. حال، قرار است اپلیکیشن یوتیوب در فروشگاه مایکروسافت عرضه شود.


گوگل و مایکروسافت همیشه دو رقیب سرسخت یکدیگر بودند؛ ولی روابط کنونی آن‌ها متفاوت شده و دو غول فناوری در مرورگر کروم و عرضه‌ی گوشی اندرویدی مایکروسافت باهم همکاری می‌کنند.

گوگل از راهکار کاهش اشغال فضای رم مایکروسافت به‌نام Segment Heap برای مرورگر کروم استفاده می‌کند. همچنین، مایکروسافت برای عرضه‌ی گوشی‌های جدیدش به‌نام سرفیس دوئو تصمیم گرفت به‌جای ویندوز از سیستم‌عامل اندرویدی استفاده کند و در این زمینه از گوگل تقاضای همکاری کرد. به‌نظر می‌رسد همکاری‌های این دو شرکت بیشتر توسعه می‌یابد و باید منتظر عرضه‌ی اپلیکیشن مستقل یوتیوب برای ویندوز 10 باشیم.

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید