تاریخ معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ مشخص شد

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

کوالکام تاریخ رویداد Tech Summit 2020را اعلام کرد و بنا به دعوت‌نامه رسمی، این رویداد به صورت آنلاین و در روزهای ۱ و ۲ دسامبر (۱۱ و ۱۲ آذر) برگزار خواهد شد. یکی از نکات برجسته این مراسم، معرفی پردازنده پرچمدار جدید ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد بود.


کوالکام دیروز دعوتنامه رویداد Tech Summit ۲۰۲۰ را ارسال کرده است؛ اگرچه در این دعوتنامه اشاره‌ای به معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ نشده؛ اما این شرکت معمولا در این رویداد محصولات جدید خود را معرفی می‌کند.

دعوتنامه این رویداد در ایمیلی ارسال شده که در قسمتی از آن به «عملکرد پریمیوم تلفن همراه» اشاره شده و تقریبا مشخص است که منظور آن اسنپدراگون ۸۷۵ است؛ اگرچه هنوز مطمئن نیستیم که این پردازنده با چنین نامی معرفی می‌شود یا خیر. سال‌های گذشته این رویداد در هاوایی برگزار می‌شد و برای خبرنگاران فناوری به عنوان جشن پایان سال در یک منطقه گرمسیری محسوب می‌شد.

بر اساس گمانه‌زنی‌های کنونی چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته می‌شود و احتمالا دو نسخه خواهد داشت و هسته‌های آن از نوع kyro 685 خواهد بود. دیگر مشخصات مورد انتظار اسنپدراگون ۸۷۵ شامل شتاب‌دهنده ویدئویی به روز شده، مودم 5G X60 یکپارچه با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های mmWave و sub-6، وای فای ۶، ماژول Spectra 580 برای پردازش تصویر، پردازنده امنیتی SPU250 کوالکام، حافظه LPDDR5 و ماژول صوتی کم‌مصرف هستند. شایعه شده که نسخه دوم این چیپست با نام «Lite» عرضه خواهد شد تا امکان تولید گوشی‌های ارزان‌تر با پردازنده بالارده را فراهم کند.

طبق گفته یک منبع آگاه، در رویداد Tech Summit ۲۰۲۰ باید احتمالا منتظر معرفی اسنپدراگون 775G نیز باشیم. همچنین ممکن است در این رویداد از پردازنده‌های جدیدی برای لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند نیز رونمایی شود. نظرات مختلفی در مورد قدرت این پردازنده وجود دارد و برخی اعتقاد دارند که اسنپدراگون ۸۷۵ جدیدترین تراشه سامسونگ یعنی اگزینوس ۲۰۰۰ (۱۰۰۰) را شکست خواهد داد. نظر شما در این باره چیست؟

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید