پلتفرم «بینش بازار» رسما شروع به فعالیت کرد

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

کافه بازار از پلتفرم «بینش بازار» رونمایی کرد؛ وبسایتی که با وجود آن دیگر نیازی به گزارش‌های فصلی کافه بازار نیست. حالا دیتاهای گوناگون و متنوع روی این بستر قرار می‌گیرند و بینش، نسل جدید گزارش‌های فصلی کافه بازار است.


بینش بازار، گزارش‌های کافه بازار را به شکل ماهانه منتشر می‌کند و در حال حاضر ۳۰ سنجه برای ۳۰ دسته در ۳۰ ماه اخیر، برای این گزارش‌ها در نظر گرفته شده است. در آینده، به این آمار موارد دیگری نیز اضافه خواهد شد. اطلاعات ارائه شده در سایت جدید کافه بازار به این صورت خواهد بود که توسعه‌دهندگان بتوانند در مورد روند کسب و کار خود تحلیل‌های بیشتری داشته باشند و تصمیم‌های داده محور بگیرند. در واقع می‌توان گفت بینش بازار قصد دارد به عنوان مرجع داده‌های صنعت برنامه‌های موبایلی فعالیت کند.

«مهدی ناصری» تحلیلگر داده در بازار، در رویداد آنلاین رونمایی از این پلتفرم گفت: «بینش بازار، مرجع داده‌های صنعت برنامه‌های موبایل در ایران است.» به گفته او کافه بازار از سال ۹۴ بازار داده‌های واقعی استخراج شده به صورت ماهانه یا فصلی را در قالب گزارش‌های فصلی منتشر کرده است: «حال با بینش بازار داده‌های اشتراک‌گذاشته شده است از طریق سایت در دسترس همه خواهد بود و هدف از ارائه اینچنینی داده‌ها، تصمیم‌گیری بهتر برای افراد فعال در این حوزه است.»

ناصری معتقد است داده‌ها به شدت راست‌گو، مفید، دقیق، قابل پیش‌بینی و بدون ابهام هستند. به گفته تحلیل‌گر داده‌های کسب‌وکار کافه بازار، رویکرد اصلی تیم کافه‌بازار این است که به مخاطب بینش کافی برای تصمیم‌گیری بدهد. او در این خصوص توضیح داد: «ما به جای انتشار آمار، سنجه یا متریک منتشر می‌کنیم. شناخت حوزه‌ها و بنچمارک‌های مختلف کمک می‌کند تا برنامه‌نویس یا بازی‌‌ساز تحلیل درستی از اتفاقاتی که در صنعت می‌افتد داشته باشد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا از این پس دیگر گزارش‌های فصلی یا سالانه کافه بازار منتشر نخواهد شد گفت: «این گزارش‌ها نیز منتشر خواهند شد اما شکلی متفاوت به خود می‌گیرند چرا که دیگر گزارش‌ها به سمت محتوای تحلیلی‌تر پیش خواهند رفت.»

«علیرضا اشکان» مدیر بازاریابی کافه بازار نیز در ادامه این نشست آنلاین گفت که مدیران پروژه، مدیران محصول و بازاریاب‌ها از اصلی‌ترین مخاطبان این سرویس جدید بازار هستند: «مهم‌ترین نکته در مورد این سایت جدید این است که توسعه دهندگان جرات تصمیم گیری بر اساس داده، ایجاد تغییر در کسب‌وکار و ریسک کردن را داشته باشند.» او از دیگر بازیگران این صنعت دعوت می‌کند تا داده‌های‌شان را برای پویا شدن اکوسیستم استارتاپی به اشتراک بگذارند.

اشکان همچنین از کاربران دعوت کرد که به تکمیل این پروژه کمک کنند: «ما از مخاطبین بینش بازار که به مقوله داده تسلط دارند انتظار داریم با دیدن این روند‌ها و سنجه‌ها در تکمیل این پروژه و رسیدن به اکوسیستمی داده‌محور به ما کمک کنند.»

بینش بازار می‌تواند یک بینش جدید و قدرتمند به صاحبان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها بدهد و آمار خودشان را با آمار رقبا مقایسه کرده و به بهبود کار خود مشغول شوند. مسئولان این طرح می‌گویند که هدف تنها عرضه و ارائه آمار از کافه‌بازار نیست؛ رویکرد اصلی در بینش بازار، دادن دید کافی به افراد برای تصمیم گیری است. یکی دیگر از اهداف این پروژه اینست که این داده‌ها کمک کننده توسعه‌ محصول باشند و برنامه‌ریزی‌ کمپین‌های مارکتینگ را آسان‌تر و نتایج را قابل پیش بینی‌تر کند.

سایت بینش بازار چندین بخش دارد. در دو بخش سنجه‌ها و سنجه‌های عمومی فعالان صنعت می‌توانند براساس شاخص‌های متنوعی از مقادیر و روندهای مرتبط با صنعت مطلع شوند. در این بخش در حال حاضر ۲۵ سنجه وجود دارد و این تعداد با توجه به بازخوردها احتمال دارد افزایش پیدا کند و کافه بازار وعده داده که تا پایان فصل به ۳۰ سنجه هم برسد ولی بازهم ممکن است این رقم بیشتر شود.

در بخش دسته سایت بینش بازار، علاقه‌مندان شاخص‌های کلی متعلق به آن دسته را مشاهده می‌کنند.  در بخش گزارش‌ها، تاریخچه‌ای از گزارش‌هایی که کافه بازار منتشر کرده وجود دارد. در نهایت جدیدترین‌ها بخشی از سایت بینش است که خبرهای مرتبط با توسعه سایت در آنها قرار دارد. دسترسی، دانلود و به اشتراک‌گذاری تمامی داده‌ها رایگان است.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید