ابزار جدید مایکروسافت آپدیت دیفندر را درون ایمیج‌های نصب ویندوز ممکن می‌کند

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲


مایکروسافت برای ازبین‌بردن آنچه که «شکاف حفاظتی» در سیستم‌ها خطاب می‌کند، اعلام کرد ابزاری جدید برای به‌روزرسانی بسته‌ی دیفندر در ایمیج‌های نصب ویندوز دردسترس قرار داده است.


مایکروسافت جمعه‌ی گذشته ابزار جدیدی را منتشر کرد که به ادمین‌های شبکه امکان می‌دهد بسته‌ی امنیتی ویندوز دیفندر (Windows Defender) را در داخل ایمیج‌های نصب ویندوز (با پشتیبانی از WIM یا VHD) به‌روزرسانی کنند. ابزار جدید مایکروسافت برای آن‌دسته از محیط‌های سازمانی که در آن‌ها ورک‌استیشن‌ها و سرورها مشغول خدمت‌دهی‌اند یا با استفاده از ایمیج‌های نصب، به‌صورت انبوه نصب شده‌اند ساخته شده است. گاهی اوقات این ایمیج‌های نصب تا ماه‌ها مورداستفاده‌ی مجدد قرار می‌گیرند و بسته‌ی مایکروسافت دیفندر (آنتی‌ویروس پیش‌فرض) که درون این ایمیج‌ها حضور دارد، با استفاده از دیتابیسی که منسوخ شده است روی سیستم نصب می‌شود. 

سیستم‌های عامل ویندوز که به‌تازگی روی دستگاه نصب شده‌اند می‌توانند درنهایت بسته‌ی دیفندر را به‌روزرسانی کنند، بااین‌حال مایکروسافت می‌گوید که این موضوع «شکافی حفاظتی» ایجاد می‌کند. ردموندی‌ها اعتقاد دارند در این شکاف حفاظتی ممکن است سیستم‌ها توسط هکرها موردحمله‌ی سایبری قرار بگیرند و داده‌های کاربران سرقت شوند. درواقع مایکروسافت می‌گوید در همان زمان کوتاه پس از نصب ویندوز از روی ایمیج تا به‌روزرسانی دیفندر به‌صورت مستقل، داده‌های کاربران در خطر هستند. 

ابزار جدیدی که متخصصان مایکروسافت توسعه داده‌اند در تلاش است به ادمین‌های سیستم امکان دهد ایمیج‌های نصب WIM یا VHD خود را به‌روزرسانی کنند تا این ایمیج‌ها قبل از وارد شدن به سیستم‌های مقصد، به جدیدترین نسخه‌ی دیفندر با آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی‌محور مجهز شوند. مایکروسافت ابزار موردبحث را برای هر دو معماری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی دردسترس قرار داده است. این ابزار از ایمیج نصب ویندوز ۱۰ (نسخه‌های Enterprise و Pro و Home)، ویندوز سرور ۲۰۱۹ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ پشتیبانی می‌کند. ابزار جدید DefenderUpdateWinImage Powershell قرار است شامل به‌روزرسانی‌های ماهانه برای مایکروسافت دیفندر باشد. 


مایکروسافت روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این لینک‌ها به فایل‌های زیپ defender-update-kit-[x86|x64].zip مربوط هستند. به‌منظور دریافت به‌روزرسانی جدید بسته‌ی دیفندر (defender-dism-[x86|x64].cab) فایل زیپ را از حالت فشرده استخراج کنید. پس از استخراج فایل زیپ همچنین می‌توانید یک ابزار ویژه (defenderupdatewinimage.ps1) را که وظیفه‌ی نصب به‌روزرسانی‌های جدید را برعهده دارد و در فرایند به‌روزرسانی ایمیج‌های نصب سیستم‌عامل هم نقش پیدا می‌کند، به‌روز کنید».

به‌منظور اجرای ابزار جدید مایکروسافت صرفا کافی است اسکریپت پاورشل DefenderUpdateWinImage.ps1 را اجرا کنید. این اسکریپت باید ازطریق حساب کاربری با دسترسی Administrator در نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ یا محیط‌های سیستم‌عاملیِ دیگر که مجهز به PowerShell 5.1 یا نسخه‌های جدیدتر هستند، اجرا شود. ماژول‌های موردنیاز پاورشل شامل Microsoft.Powershell.Security و DISM می‌شوند. 

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید