استفاده از گوگل اسیستنت برای افراد معلول ساده‌تر می‌شود

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

گوگل قرارداد جدیدی با Tobii Dynavox امضا کرده است. به‌موجب این قرارداد، افرادی که دارای برخی معلولیت‌های خاص هستند می‌توانند راحت‌تر دستگاه‌های گوگل را کنترل کنند.


گوگل از همکاری تجاری با شرکت Tobii Dynavox خبر داد. این شرکت پیش‌تر موفق‌به تولید دستگاهی برای پایش حرکت چشم و دستگاهی دیگر با توانایی شبیه‌سازی حرف زدن انسان شده است. به‌موجب همکاری گوگل و Tobii Dynavox، دستیار صوتی محبوب گوگل اسیستنت به تبلت‌ها و اپلیکیشن‌های سری Snap Core First که متعلق‌به Tobii Dynavox هستند اضافه می‌شود. بدین ترتیب افرادی که برای حرف زدن با مشکل مواجه هستند می‌توانند از اسیستنت برای کنترل کردن وسایل خانه‌ی هوشمند استفاده کنند. 

Tobii Dynavox در بین دنبال‌کنندگان صنعت فناوری به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که نرم‌افزار پیشرفته‌ی پایش حرکات چشم برای دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی نظیر لپ‌تاپ‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی توسعه داده است. Tobii فرایند توسعه‌ی این نرم‌افزار را ازطریق یکی از بازوهای تجاری خود با نام Tobii Tech انجام می‌دهد. بسیاری از قابلیت‌های نوآورانه‌‌ی این‌چنینی در تبلت‌ها و مجموعه‌اپلیکیشن‌های ساخته‌شده توسط Tobii Dynavox حضور دارند به‌کار می‌روند. تبلت‌ها و اپلیکیشن‌های یادشده به‌شکلی گسترده در بین افرادی که برخی معلولیت‌ها دارند استفاده می‌شوند. 

دستگاه‌های Tobii Dynavox که نمایشگر لمسی دارند به کاربر امکان می‌دهند صفحه‌ای از آیکون‌ها را که توانایی تولید کلمه و جملات صوتی کوتاه را دارد شخصی‌سازی کنند. بدین ترتیب کسانی که با ناتوانی رشدی مواجه هستند یا بدن‌شان با مشکلاتی در زمینه‌ی تحرک مواجه است می‌توانند ازطریق لمس کردن آیکون‌ها یا حتی حرکات چشم، جملاتی را که می‌خواهند،‌ بیان کنند. 


گوگل اسیستنت بسیاری از قابلیت‌های کاربردی‌اش را تنها درصورتی ارائه می‌دهد که کاربر دستورها لازم را ازطریق حرف زدن، صادر کند. همین موضوع باعث می‌شود استفاده از این دستیار صوتی برای کسانی که ممکن است با مشکل گفتاری مواجه باشند بسیار سخت و تا حد زیادی غیرممکن باشد.

به‌لطف همکاری گوگل و Tobii، کنترل کردن دستگاه‌های گوگل ازطریق سیستم سخنگوی Tobii راحت می‌شود. برای مثال ازطریق آیکون‌های سفارشی سیستم Tobii می‌توانید پخش موسیقی را در اسپیکر هوشمندی که از دستیار صوتی گوگل اسیستنت استفاده می‌کند کنترل کنید. دستگاه‌هایی که از سیستم سخنگوی Tobii بهره می‌برند دستورها را مستقیما به دستگاه‌های گوگل می‌فرستند. بدین ترتیب فردی که معلولیت دارد می‌تواند کارهایی مثل روشن کردن لامپ اتاق یا زمان‌بندی پلی‌لیست در اسپاتیفای را به‌سادگی انجام دهد. 

فردریک روبن، مدیرعامل Tobii Dynavox، در بیانیه‌ای گفت: «هدف ما این است به افرادی که دارای معلولیت هستند برای انجام کارهایی که قبلا می‌توانستند انجام دهند یا هیچ‌گاه انجام نداده‌اند، قدرت لازم را بدهیم. قابلیت‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌دهیم شامل توانایی برقراری ارتباط و کنترل کردن محیط اطراف و دریافت مناسب محتواهای آموزشی همچون دیگر افراد می‌شود. به‌همین دلیل ما به‌شدت مفتخریم که توانسته‌ایم با گوگل وارد همکاری شویم. ما با گوگل قصد دارد به‌صورت مشترک، فناوری‌هایی توسعه دهیم که برای همه قابل‌دسترس باشند». 


گوگل همچنین اعلام کرد ده‌ها هزار پیکتوگرام (تصویرنگاشت) را که متعلق‌به Tobii Dynavox هستند با پلتفرم Action Blocks ادغام می‌کند (پیکتوگرام‌ها نمادهایی بصری هستند که به کلمه‌، عبارت یا عملکردی خاص اشاره می‌کنند و می‌توان آن‌ها را به درون تبلت‌های Tobii منتقل کرد). پلتفرم Action Blocks که نخستین بار در سال گذشته معرفی شد به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از اقدامات پشت‌سر‌هم را در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی (نظیر بازکردن اپلیکیشن تماس و زنگ زدن به یکی از مخاطبان در فهرست مخاطبان موردعلاقه) تبدیل به یک دکمه‌ی بزرگ کنید و در صفحه‌ی هوم قرار دهید تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد. 

شرکت Tobii Dynavox در بیانیه‌ای گفت: «با اضافه کردن نمادهای ارتباطی تصویری به دکمه‌های قابل‌شخصی‌سازی‌، رابط کاربری برای میلیون‌ها دانش‌آموز و بزرگسالانی که از نمادهای تصویری Tobii Dynavox برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، آشنا‌تر خواهد شد». 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید