پیشنهاد مؤسس Quibi برای فروش این سرویس پخش آنلاین به اپل

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

 مدیرعامل کوییبی (Quibi) که در اوایل سال جاری به‌عنوان یک پلتفرم پخش محتوا در تلفن همراه معرفی شد، به‌دنبال واگذاری آن به اپل است


درحالی‌که پلتفرم پخش محتوای کوییبی (Quibi) به‌آرامی در حال رشد است، گزارش جدیدی از The Information نشان می‌دهد که مدیرعامل آن ، جفری کاتزنبرگ، اکنون به ‌دنبال فروش شرکت خود است و حتی سعی در فروش آن به اپل دارد.

درست مثل سرویس +Apple TV، کوییبی به ‌جای ارائه فیلم و برنامه تلویزیونی ساخته‌شده توسط استودیوها و کانال‌های مختلف، روی محتوای انحصاری و تولیدات خود تمرکز دارد. گرچه تصور اینکه اپل از پلتفرم کوییبی استفاده کند دشوار است؛ چرا که این شرکت می‌تواند نمایش‌های خود را در +Apple TV منتشر کند.


در این گزارش ذکر شده که کاتزنبرگ با چندین مدیر فناوری و سرگرمی از جمله ادی کیو، معاون ارشد خدمات اینترنتی اپل، تماس گرفته است. بااین‌حال کیو علاقه‌ای به کوییبی ندارد و این پیشنهاد توسط اپل رد شده است. کوییبی همچنین سعی در مذاکره با وارنر مدیا و فیسبوک داشته؛ اما آن‌ها نیز این توافق را رد کردند.

در قسمتی از این گزارش آمده است:

کوییبی ایده‌ی جاه‌طلبانه‌ای بود؛ سرویسی برای مسافران و افراد با رفت‌وآمد زیاد، با پخش اپیزودهای مختلف از برنامه‌های خبری تا درام‌هایی با قسمت‌های چنددقیقه‌ای. همچنین استعدادهای بزرگی از جمله کوین هارت و کریسی تیگن نمایش‌هایی برای این سرویس تولید کردند.


کاتزنبرگ برای تأسیس کوییبی ۱/۷۵ میلیارد دلار سرمایه جمع کرد؛ اما این پلتفرم برای افزایش میزان محبوبیتش با چالش رو‌به‌رو بوده است؛ بیشتر به این دلیل که این سرویس برای تلفن همراه طراحی شده است نه تلویزیون. کوییبی در حال‌ حاضر ۵۰۰,۰۰۰ مشترک دارد که بسیار کمتر از سایر پلتفرم‌های محبوب است.

برای افزایش جذابیت کوییبی، این سرویس با قابلیت‌های پخش ازطریق ایرپلی (AirPlay) و امکان ثبت اسکرین‌شات در نرم‌افزار iOs به‌روزرسانی شد؛ ولی این موارد نیز برای محبوب کردن کوییبی کافی نبوده است. The Information در این گزارش به این موضوع اشاره می‌کند که پلتفرم کوییبی ویژگی خاصی برای ارائه ندارد؛ از این‌رو فروش آن به شرکتی دیگر، راه آسانی نخواهد بود.

کوییبی هم‌اکنون در ایالات متحده با حق عضویت ماهانه ۴/۹۹ دلار همراه‌ با تبلیغات و ۷/۹۹ دلار برای حالت بدون تبلیغات دردسترس است.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید