مقامات آمریکا احتمالا گوگل را مجبور به فروش مرورگر کروم خواهند کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) و دادستان‌های ایالتی در حال تحقیق از گوگل به اتهام نقض قوانین ضدانحصار هستند و شاید آن را مجبور به فروش مرورگر کروم و بخش‌هایی از کسب و کار تبلیغاتی کنند.


این بحث‌ها که ظاهرا مقدمه‌ای برای شروع پرونده وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل در هفته‌های آینده محسوب می‌شود، می‌تواند زمینه‌ساز اولین تجزیه یک کمپانی آمریکایی با دستور دادگاه در طی چندین دهه گذشته باشد.

اجبار گوگل به فروش کروم دردسرهای زیادی برای این کمپانی به همراه خواهد داشت چرا که از کنترل خود روی محبوبترین مرورگر وب جهان برای کمک به حفظ محبوبیت موتور جستجوی خود که کلید اصلی موفقیت‌های آن محسوب می‌شود، استفاده می‌کند.

گفتگو‌ها درباره نحوه جلوگیری از کنترل گوگل روی بازار تبلیغات آنلاین جهانی به ارزش ۱۶۲.۳ میلیارد دلار ادامه دارد و در حال حاضر تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است. با وجود چنین موضوعی، دادستان‌ها از متخصصان فناوری تبلیغات، رقبای صنعتی و همچنین ناشران رسانه‌ای درخواست ارائه راه‌هایی برای تضعیف گوگل کرده‌اند

وزارت دادگستری آمریکا به صورت جداگانه در حال تشکیل یک پرونده علیه گوگل برای سوءاستفاده از کنترل خود روی بازار جستجوی آنلاین است که احتمالا چند روز دیگر ارائه می‌شود. به نظر می‌رسد این پرونده روی استفاده گوگل از سیستم عامل اندروید برای افزایش محبوبیت موتور جستجوی خود تمرکز می‌کند.

 

گوگل تنها شرکتی نیست که با تحقیقات مقامات فدرال روبه‌رو می‌شود و غول‌های دیگر یعنی آمازون، فیسبوک و اپل نیز با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند و چندین روز پیش نمایندگان دموکرات خواستار تجزیه این شرکت‌ها شدند، البته جمهوری‌خواهان نیز در این تحقیقات نقش دارند.

دادستان‌ها با یک سوال مهم روبه‌رو هستند: برای کنترل و محدود کردن قدرت گوگل باید دنبال چه راه‌حل‌هایی باشند؟

در تحقیقات مربوط به بخش تبلیغات، وزرات دادگستری آمریکا نظرات رقبا و شرکت‌های شخص ثالث را درباره فروش بخش‌های مختلف کسب و کار گوگل را جویا می‌شود. علاوه بر این، از آن‌ها درباره خریداران احتمالی نیز سوالاتی پرسیده خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم دادستان‌ها و همچنین DOJ می‌توانند گوگل را مجبور به فروش مرورگر کروم کنند یا خیر.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید