فیسبوک انتشار محتوای انکار هولوکاست را ممنوع کردفیسبوک انتشار محتوای انکار هولوکاست را ممنوع کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

فیسبوک اخیرا اعلام کرده به عنوان بخشی از سیاست‌های جلوگیری از نفرت‌پراکنی، تمام محتوایی که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کنند، حذف خواهد کرد.


امکان انتشار محتوای انکار هولوکاست در فیسبوک باعث شده بود که این شبکه اجتماعی مورد انتقاد قرار بگیرد و حالا مارک زاکربرگ تصمیم گرفته با حذف چنین محتوایی، حجم انتقادات را کاهش دهد. طبق اعلام این کمپانی، علاوه بر حذف محتوایی که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کنند، در آینده جستجوهای مربوط به این موضوع را به اطلاعات معتبر منابع شخص ثالث هدایت خواهد کرد.

معاون ریاست بخش کنترل محتوای فیسبوک، «مونیکا بیکرت» اعلام کرده:

«نمی‌توان این سیاست‌ها را یک شبه اجرا کرد. محتوای زیادی وجود دارد که می‌توانند این سیاست‌ها را نقض کنند و علاوه بر این، آموزش آن‌ها به افراد و همچنین سیستم‌ها مدتی طول می‌کشد.»

چندین ماه پیش این شبکه اجتماعی اعلام کرد انتشار محتوای یهودستیزی را ممنوع می‌کند، با این حال گزارشی از یک موسسه در بریتانیا نشان داد که الگوریتم این کمپانی به طور فعال محتوای انکار هولوکاست را ترویج می‌کند.

این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر به نفرت‌پراکنی متهم شده و با توجه به این موضوع، حذف محتوای انکار هولوکاست توسط آن منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ که خود یهودی است در گذشته اعلام کرده بود که بردباری در برابر چنین محتوایی نشان‌دهنده تعهد این شرکت به اصول آزادی بیان است.

زاکربرگ امروز در پستی در فیسبوک اعلام کرد که این تصمیم به علت افزایش یهودستیزی گرفته شده است. مدیرعامل این شبکه اجتماعی اعلام کرده:

«من با تنش قرارگیری میان آزادی بیان و آسیب‌های ناشی از به حداقل رساندن یا انکار وحشت هولوکاست مبارزه کردم. تفکر من پس از مشاهده آمارهایی که از افزایش خشونت‌های ضد یهودی خبر می‌دهند، تکامل پیدا کرد. ترسیم خطوط مناسب میان گفتار قابل قبول و غیرقابل قبول کار ساده‌ای نیست، اما با توجه به وضعیت کنونی جهان، باور دارم که این اقدام درست است.»

باید منتظر ماند و دید فیسبوک پس از چه مدتی موفق به حذف تمام این محتوا از پلتفرم خود خواهد شد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید