مایکروسافت 365 به هوش مصنوعی پیشرفته انویدیا مجهز می‌شود

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی جدید انویدیا را به سرویس مایکروسافت ۳۶۵ بیاورد. این هوش مصنوعی کاربردهایی نظیر پیش‌بینی متن و تصحیح گرامر جملات خواهد داشت.


رویداد بزرگ انویدیا برای پاییز، یعنی کنفرانس فناوری‌های پردازنده‌ی گرافیکی، موسوم‌ به GTC، اخبار مهمی را با محوریت هوش مصنوعی (AI) شامل می‌شد؛ از ربات‌های خودمختار گرفته تا نوع خاصی از هوش مصنوعی که می‌تواند نرم‌افزار بنویسد. اخباری که انویدیا در رویداد GTC اعلام کرد برای کاربران سرویس مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft 365) اهمیت خاصی دارد. در بخشی از مراسم انویدیا، اعلام شد مایکروسافت قصد دارد از هوش مصنوعیِ توسعه‌داده‌شده‌ی انویدیا در سرویس مایکروسافت ۳۶۵ استفاده کند. این هوش مصنوعی در ابتدا به‌منظور تصحیح گرامر در جملات و بات‌های پرسش‌و‌پاسخ و پیش‌بینی متن استفاده می‌‌شود.

فعلا در اول راه هستیم و مایکروسافت برنامه‌های بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. یکی از انتقادهای کاربران از شرکت‌ها این است که حتی با وجود دردسترس‌بودن سرویس‌هایی مثل IBM Watson، دستیارهای دیجیتالی کاملا هوشمند در بازار موجود نیستند. اکثر دستیارهایی که امروزه ارائه می‌شوند، سؤا‌هایی که کاربر می‌کند، به متن تبدیل و آن‌ها را وارد موتورهای جست‌و‌جو می‌کنند و سپس متنِ به‌نمایش‌درآمده را برای شما می‌خوانند. این یعنی اگر سؤال خود را با صفحه‌کلید تایپ کنید و اندکی در وب‌سایت‌ها بگردید، قطعا به نتایج بهتری دست پیدا می‌کنید.

نسل فعلی هوش مصنوعی می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهد؛ بااین‌حال در دنیای امروز، به تمامی قابلیت‌هایی دسترسی نداریم که هوش مصنوعی می‌تواند ارائه دهد. این شرایط کم‌کم در حال تغییر است. یکی از نخستین فرصت‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی انقلابی، زمانی است که هوش مصنوعی جدید انویدیا به درون سرویس بزرگ و پرکاربرد مایکروسافت ۳۶۵ تزریق شود. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، نسخه‌ی اولیه‌ی این هوش مصنوعی قرار است روی سه مبحث متمرکز باشد که درادامه، به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.


Grammarly سرویسی بسیار محبوب در دنیای وب است که می‌تواند جملات دارای گرامر غلط را تشخیص دهد. از قرار معلوم مایکروسافت در تلاش است با هوش مصنوعی انویدیا سرویسی مشابه Grammarly راه‌اندازی کند. Grammarly به نوعی موتور هوش مصنوعی قدرتمند مجهز است و با ورد و مرورگرهای وب سازگاری دارد. انتظار داریم سرویس گرامر مایکروسافت پیشرفته‌تر از Grammarly باشد. این ابزار به شما امکان خواهد داد تغییراتی که خود ابزار پیشنهاد می‌دهد، به‌صورت گروهی اعمال کنید تا مجبور نباشید سراغ اعمال جداگانه‌ی هریک از آن‌ها بروید. این رویکرد باعث می‌شود فرایند ویرایش در زمانی کوتاه‌تر انجام شود.

همچنین، انتظار داریم ابزار مایکروسافت بتواند تغییراتی که ترجیح می‌دهید، تشخیص دهد و فورا آن‌ها را در متن اعمال کند. انویدیا در بخشی از مراسم GTC نشان داد که هوش مصنوعی جدیدش می‌تواند براساس رفتار کاربر یا گروهی از کاربران، خودش را تعلیم دهد و با شرایط جدید سازگار کند. رویکردی که مایکروسافت برای ارائه‌ی ابزار گرامر زبان در پیش می‌گیرد، نه‌تنها دقت را افزایش می‌دهد؛ بلکه افزایش سرعت ویرایش را هم در نظر می‌گیرد. 

یکی از مشکلات بزرگی که سرویس‌های مختلف با آن مواجه‌اند، این است که به کاربر برای پیدا‌کردن و استفاده از تمامی قابلیت‌ها کمک کنند. در مایکروسافت ۳۶۵، اکثر مردم اطلاعی از اکثر قابلیت‌ها ندارند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. مایکروساقت ۳۶۵ سرویسی پیشرفته با قابلیت‌های متنوع است و یافتن همه‌ی این قابلیت‌ها به زمان نیاز دارد.


در گذشته، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی در سرویس خود اعمال کرد که گرچه مناسب بودند، چندان مدنظر قرار نگرفتند. یکی از این قابلیت‌ها،‌ آواتارهای اختصاصی بودند (Clippy) که به شما برای پیدا‌کردن کاربردهای مایکروسافت ۳۶۵ کمک می‌کردند. سرویس Clippy با وعده‌های بزرگ معرفی شد؛ اما نسخه‌ی نهایی چندان نمی‌توانست بر هوش مصنوعی تکیه کند. گرچه بعید است مایکروسافت بخواهد Clippy را برگرداند، می‌تواند از هوش مصنوعی انویدیا برای تقویت کورتانا به‌منظور پاسخ‌دادن به برخی سؤال‌های خاص استفاده کند. 


امروزه در گوشی‌های هوشمند، سرویس پیش‌بینی متن پیدا می‌شود؛ اما این گفته برای رایانه‌های شخصی صدق نمی‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی می‌توان بسیار سریع‌تر تایپ کرد. مایکروسافت احتمالا با اتکا بر هوش مصنوعی انویدیا، سرویس پیش‌بینی متن را دقیق خواهد ساخت. حتی ممکن است به جایی برسیم که سرویس مایکروسافت بتواند جمله‌ها را برای شما تکمیل کند. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید