فیسبوک محتوای تحریف‌کننده هولوکاست را مسدود می‌کند

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

مسئولان فیسبوک اعلام کرده‌اند که با هرگونه محتوایی که حادثه هولوکاست را تحریف‌ یا انکار می‌کند مقابله خواهند کرد.


فیسبوک در چند ماه گذشته گزینه‌های بیشتری به سیاست مقابله با نفرت‌پراکنی خود اضافه کرده است. توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی با اعمال قوانین مربوط به سیاست مذکور به‌طور کلی قصد دارند جلوی پست‌ها و کامنت‌هایی که محتوای آن‌ها مخالف یک نژاد، دین یا هر چیز مشابه آن است بگیرند. به‌تازگی این شرکت یک قدم فراتر گذاشته و سیاست مقابله با نفرت‌پراکنی را گسترش داده است.

فیسبوک اعلام کرده است که هرگونه محتوایی که در پلتفرم آن وجود دارند و حادثه هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کند، حذف خواهد کرد. این شرکت دلیل کار خود را افزایش یهودستیزی در سطح جهانی و ناآگاهی نگران‌کننده مردم به‌خصوص جوانان درباره هولوکاست اعلام کرده است. پیش‌تر انتقادهای زیادی درباره همین مسئله به فیسبوک شده‌‍ بود؛ زیرا این شبکه اجتماعی اجازه می‌داد پست‌های انکارکننده هولوکاست آزادانه منتشر شوند.

 

این تنها کاری نیست که این شرکت قرار است برای آگاه‌سازی کاربران خود درباره این حادثه انجام دهد. توسعه‌دهندگان فیسبوک می‌گویند از اواخر امسال، علاوه بر حذف محتوایی که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کند، کسی که اصطلاحات مربوط به این موضوع را در فیسبوک جست‌وجو می‌کند به «اطلاعات معتبر» ارائه شده توسط منابع شخص ثالث هدایت می‌شود.

مونیکا بیکرت، معاون سیاست محتوای فیسبوک، با انتشار پستی در وبلاگ خود گفت:

اجرای این سیاست‌ها نمی‌تواند یک‌شبه اتفاق بیفتد. اکنون تعداد زیادی پست در این شبکه اجتماعی وجود دارند که سیاست‌های مذکور را نقض می‌کنند. همچنین کمی زمان می‌برد تا بتوانیم مخاطبان و سیستم را برای اجرای این قانون آموزش دهیم.

در اوایل سال جاری، مسئولان فیسبوک یک قدم دیگر برای کاهش یهودستیزی در جامعه مجازی برداشتند؛ این شرکت گفت هر کلیشه ضد یهودی که ادعا می‌کند کسانی که این دین را دارند در حال اداره دنیا هستند یا نهادهای مهم جامعه را در دست دارند، در پلتفرم خود ممنوع می‌کند. البته تنها یک هفته بعد یک گروه انگلیسی ضد افراط‌گرایی به ‌نام مؤسسه گفتگوی استراتژیک (ISD) نشان داد الگوریتم این شرکت به‌طور فعال در حال تبلیغ محتوای انکارکننده هولوکاست است. احتمالا به همین دلیل است که اکنون فیسبوک به‌طور کامل روی این مسئله تمرکز کرده و مستقیما اعلام کرده است با انتشار این نوع محتوا مقابله می‌کند.


فیسبوک یک بستر برای انتشار پست‌های مختلف است و تاکنون موارد بسیاری در این پلتفرم منتشر شده‌ که سیاست مقابله با نفرت پراکنی این شرکت را نقض کرده‌اند و هنوز این اتفاق رخ می‌دهد. حتی همان‌طور که گفته شد، در این شبکه اجتماعی بارها محتوای مختلفی برای انکار یا تحریف هولوکاست منتشر شده است. مارک زاکربرگ،‌ بنیان‌گذار و مدیرعامل یهودی فیسبوک،‌ پیش‌تر گفته بود دلیل حذف نشدن این پست‌ها از شبکه اجتماعی مذکور نشان دادن تعهد وی به اصول آزادی بیان در این پلتفرم است.

 

زاکربرگ سال ۲۰۱۸ در یکی از مصاحبه‌های خود با Recode درباره حذف نشدن پست‌هایی که هولوکاست را  انکار می‌کنند گفت:

به ‌نظر من بعضی افراد این حادثه را اشتباه متوجه شده‌اند و درک کردن بعضی از موضوعات سخت است. ما نمی‌توانیم به دلیل اینکه یک نفر موضوعی را اشتباه متوجه شده است حساب او را مسدود کنیم؛ حتی اگر چند بار این اشتباه را مرتکب شده باشد. من به‌شخصه محتوایی که هولوکاست را انکار می‌کند بسیار آزاردهنده می‌دانم و مطمئنا نمی‌خواهم از کسانی که در حال انجام این کار هستند دفاع کنم.

امروز بنیان‌گذار فیسبوک پس از دو سال با انتشار پستی در صفحه خود بار دیگر درباره این موضوع نظر داد و گفت تفکر او تا حدی به دلیل جو ایجادشده در پی افزایش یهودستیزی تکامل یافته است. درواقع می‌توان دلیل تغییرات اخیر فیسبوک را تکامل تفکر زاکربرگ درباره موضع‌گیری در مقابل افرادی دانست که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کنند. زاکربرگ در پست خود گفت:

من بین دو موضع مختلف قرار داشتم؛ اولین موضع دفاع از حق آزادی بیان کاربران بود و دیگری آسیبی که انکار یا کوچک ‌شمردن هولوکاست در جامعه ایجاد می‌کند. تفکر من درباره این موضوع تکامل یافته است؛ زیرا داده‌هایی را مشاهده کرده‌ام که افزایش خشونت ضد یهودی را نشان می‌دهد. ترسیم خطوط برای جدا کردن سخنان قابل قبول در جامعه اصلا کار ساده‌ای نیست؛ اما با وضعیت فعلی جهان معتقدم کار درستی را انجام داده‌ایم.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید