ورایزن یاهو گروپس را برای همیشه غیر فعال می‌کند

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

ورایزن اعلام کرده است که به‌زودی سرویس یاهو گروپس را که آخرین بازمانده از وب‌سایت خاطره‌انگیز یاهو است، برای همیشه غیرفعال می‌کند. 


اکنون مدت زمان نسبتا زیادی است که دیگر کسی درباره یاهو (Yahoo) صحبت نمی‌کند. این سایت به‌همراه بسیاری از قابلیت‌هایش نتوانست از بعضی شرکت‌های موجود در دنیای فناوری پیشی بگیرد و به همین دلیل به دست فراموشی سپرده شد. البته یاهو گروپس (Yahoo Groups) از این سایت به یادگار مانده بود که آن هم قرار است که به‌زودی برای همیشه غیرفعال شود. شرکت ورایزن (Verizon) این سرویس را در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۹ برای همیشه از دسترس خارج می‌کند؛ ورایزن شرکتی است که سال ۲۰۱۷ یاهو را خریداری کرد.

درست است که یاهو گروپس دیگر مانند گذشته معروف نبود؛ اما هنوز هم خاطرات خوبی برای کاربرانش می‌ساخت. این سرویس درواقع به‌نوعی یک مرکز بحث‌ و گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف بود. غیرفعال شدن این سرویس روز گذشته توسط ارسال ایمیلی به کاربران یاهو گروپس و انتشار پستی در وب‌سایت آن اعلام شد و از پایان راه یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌‌های پیام‌رسان اینترنت در زمان گذشته خبر داد.

 

یاهو گروپس سرویسی بود که ۱۹ سال پیش (۲۰۰۱) راه‌اندازی شد؛ اما پس از گذشت مدتی به حاشیه کشیده شد و دیتابیس بزرگ آن جای خود را به‌سرویس‌های جدیدتری مانند ردیت (Reddit)، گوگل گروپس (Google Groups) و فیسبوک گروپس (Facebook Groups) داد. ورایزن که هیچ‌وقت قصد دوباره زنده کردن این سرویس را نداشت، از سال گذشته شروع به حذف تدریجی آن کرد.


یک فرایند اولیه دوفازی در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شد که قرار بود یاهو گروپس توسط آن به آرامی از فضای مجازی حذف شود. در آن زمان، ورایزن اعلام کرد که کاربران پس از ۲۱ اکتبر دیگر قادر به ایجاد محتوای جدید (بحث و گفت‌وگو) در سایت مذکور نخواهند بود و این شرکت قصد داشت به‌طور دائمی در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ کلیه مطالب گذشته کاربران را حذف کند. به طرز عجیبی این شرکت حتی به کاربران سرویس مذکور اجازه بایگانی کردن مطلب گذشته را نداد.


با اینکه ورایزن اجازه داد کاربران در یاهو گروپس فعالیت خود را یک سال دیگر نیز ادامه بدهند؛ این سایت دیگر هیچ‌وقت مانند گذشته عمل نکرد. بسیاری از قابلیت‌های کلیدی این سرویس از دسترس کاربران خارج شد که از آن‌ها می‌توان به Yahoo Board اشاره کرد. البته افراد هنوز می‌توانستند گروه‌های جدید ایجاد یا ایمیل‌های زیادی را به‌صورت یک‌جا ارسال کنند. درواقع با کم شدن قابلیت‌های این سرویس،‌ کاربران آهسته به نبود آن عادت کردند. امروز نیز آخرین اعلامیه درباره غیر ذفعال شدن یاهو گروپس توسط ورایزن منتشر شد.

۲۵ آذر آخرین روز فعال بودن سرویس یاهو گروپس است
بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت، کاربران دیگر از امروز توانایی ساخت گروه‌های جدید ندارند. اکنون تنها قابلیت ارسال ایمیل این سرویس فعال باقی مانده است که آن هم پس از ۲۵ آذر، زمانی‌که ورایزن یاهو گروپس را برای همیشه غیرفعال می‌کند، از دسترس خارج می‌شود و بدین شکل دوره‌ای خاص برای بسیاری از کاربران اولیه اینترنت به پایان می‌رسد.


در این میان، ورایزن کاربرانی که هنوز یاهو گروپس را ترک نکرده‌اند، به استفاده از سرویس‌های دیگر تشویق می‌کند. اگر این افراد سریع‌تر اقدم به جابه‌جایی به سرویس دیگری نکنند، ممکن است دوستان مجازی که در این مدت پیدا کرده‌اند از دست بدهد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید