گوگل آنالیتیکس با فناوری یادگیری ماشین آپدیت شد

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

گوگل آنالیتیکس ازاین‌پس به فناوری یادگیری ماشین مجهز شده است و به بازاریابان امکان می‌دهد مشتریان را بهتر بفهمند.


اگر با خود فکر می‌کردید که شرکت‌های بزرگ ممکن است به کسب داده‌های بیشتر درباره‌ی کاربران علاقه نداشته باشند، بهتر است بدانید Twilio هفته‌ی گذشته استارتاپی با عنوان Segment را با قیمت ۳/۲ میلیارد دلار خرید. این استارتاپ به جمع‌آوری داده‌های مشتریان مشغول است. گوگل به‌خوبی از تمایل شرکت‌ها برای جمع‌آوری داده‌ی کاربران خبر دارد و در تلاش است با به‌روزرسانی جدید ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) به شرکت‌ها امکان دهد داده‌های کاربرانشان را بهتر بفهمند، به‌خصوص داده‌هایی که به سرویس‌های گوگل ارتباط دارند.

ویدیا سرینیواسان، قائم‌مقام واحد سنجش، تجزیه‌و‌تحلیل و خرید پلتفرم‌ها در گوگل، در بیانیه‌ای جدید نوشت ابزار گوگل آنالیتیکس تغییراتی به‌خود دیده است تا بهتر با شرایط امروزی ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا سازگار شود. سرینیواسان می‌گوید قابلیت‌های جدید آنالیتیکس به بازاریابان امکان می‌دهند هدف تعیین‌شده‌شان را محقق سازند،‌ صرف‌نظر از اینکه ماهیت هدف چه باشد. یکی از راه‌ها برای دستیابی به اهداف، تزریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین به ابزار آنالیتیکس است تا این ابزار بتواند داده‌های مهم برای بازاریابان را به‌صورت خودکار برجسته کند.

سرینیواسان در بخشی از بیانیه‌ی گوگل نوشت: «گوگل آنالیتیکس در هسته‌ی خود به الگوریتم یادگیری ماشین مجهز است تا به‌صورت خودکار داده‌های جامع کاربردی را روی صفحه ظاهر کند تا بتوانید کاملا مشتریان خود را در سراسر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها بفهمید». ایده‌ی اصلی پشت این به‌روزرسانی، آن است که بازاریابان به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشند؛ داده‌هایی که اهمیت بسیار زیادی برای آن‌ها قائل هستند.


بدین‌ترتیب، گوگل آنالیتیکس با بهره‌گیری از یادگیری ماشین می‌تواند داده‌هایی نظیر «کدام گروه از مشتریان به‌احتمال قوی‌تر ممکن است محصول خاصی را بخرند و کدام گروه ممکن است تمایل نشان ندهند» را روی صفحه ظاهر کند. چنین داده‌هایی برای تیم‌های بازاریابی اهمیت زیادی دارد. بازاریابان درصورت دسترسی به این داده‌های ارزشمند، می‌توانند محصولات مدنظر خود را بهتر از قبل به مشتریان ارائه و درنهایت، درآمدشان را افزایش دهند. 

 

اگر سیستم یادگیری ماشین گوگل آنالیتیکس بتواند دقیقا مثل توضیحات گوگل کار کند، به بازاریابان امکان داده می‌شود عملکرد خود را با هر مشتری یا گروهی از مشتریان در پلتفرم‌های مختلف بسنجند. در دوران دنیاگیری ویروس کرونا، نیاز کاربران با سرعت زیادی در حال تغییر است و ارائه‌ی این داده‌های ارزشمند به بازاریابان کمک می‌کند ساده‌تر خودشان را با شرایط تطبیق دهند.


در نظر داشته باشید سیستم جدید در دسته‌ی محصولات گوگل قرار می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل، حاوی بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای است تا بهترین عملکرد خود را با گوگل ادز (Google Ads)، یوتیوب، جیمیل و گوگل سرچ ارائه دهد. البته سیستم یادگیری ماشین جدید با سرویس‌هایی نیز کار می‌کند که گوگل توسعه نداده است. سرینیواسان در بخشی از بیانیه‌ی گوگل می‌گوید رویکرد جدید این شرکت باعث می‌شود شماری از درخواست‌هایی انجام شود که مدت‌ها است تبلیغ‌دهندگان ثبت کرده‌اند.


ازآنجاکه گوگل آنالیتیکس جدید تعامل‌های مبتنی‌بر اپلیکیشن و وب را با یکدیگر اندازه می‌گیرد، می‌تواند داده‌هایی دقیق‌تر ارائه دهد. بدین‌ترتیب، کاربر می‌تواند میزان تعامل با محصولاتش را در سراسر پلتفرم‌ها نظیر یوتیوب و کانال‌های مالی گوگل و جاهای دیگری مثل موتور جست‌و‌جو ببیند و بهتر از قبل میزان کارآمدبودن تلاش‌هایش در حوزه‌ی بازاریابی را درک کند.


گوگل نگاهی به قوانین سرسختانه‌ی حریم خصوصی نظیر GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا) CCPA (قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده‌ی کالیفرنیا) نیز می‌اندازد و می‌خواهد سرویس آنالیتیکس را با آن‌ها تطبیق دهد.

تمامی قابلیت‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مزیت‌هایی ویژه دردسترس بازاریابان قرار دهند. به‌لطف قابلیت‌های جدید، بازاریابان بهتر از قبل نیاز مشتریان را می‌فهمند تا ضمن افزایش سود خود، محصولات بهتری به مشتریان ارائه دهند. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید