بهترین سرویس‌های جایگزین Bitly؛ برای کوتاه کردن لینک از این وب‌سایت‌ها استفاده کنید

۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

با از دسترس خارج شدن بیتلی می‌توان برای کوتاه کردن لینک از سرویس‌های دیگری استفاده کرد که عملکرد مشابهی دارند.


لینک برای موارد مختلفی استفاده می‌شوند و می‌توان به وسیله آن کاربران را به سمت صفحه‌‌ی مد نظر هدایت کرد. اما به‌طور کلی لینک‌ها طولانی هستند و باید برای استفاده، آن‌ها را کوتاه کرد. هنگامی که لینک خود را کوتاه می‌کنید، فضای کمتری نسبت به URL اولیه توسط آن اشغال می‌شود. یکی از بیشترین کاربردهای لینک کوتاه در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر است که محدودیت کاراکتر دارند و نمی‌توانید کل آدرس صفحه را در آن‌ها قرار دهید.

اما چگونه می‌توان از ابزارهای کوتاه‌کننده لینک استفاده کرد. اکنون وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان به وسیله آن‌ها آدرس‌های مختلف اینترنتی را کوتاه کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که بهترین سرویس برای انجام این کار کاملا با نیاز شما ارتباط دارد؛ این بدان معنا است که ابتدا باید بدانید که لینک کوتاه‌شده را برای انجام چه کاری می‌خواهید و سپس سراغ یک سرویس آنلاین برای انجام این کار بروید. اکنون که سایت کوتاه‌‌کننده لینک بتلی (Bitly) فیلتر شده، در این مقاله چند مورد از بهترین جایگزین‌های موجود در اینترنت برای انجام این کار آورده شده است.

فهرست اسامی بهترین سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک:

Rebrandly برای درست کردن لینک‌ مرتبط با یک برند
Porl برای یک سرویس شخصی کوتاه‌کننده لینک مینیمال
TinyURL برای سریع کوتاه کردن لینک‌
BL.INK برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک
T2M برای ساخت کد QR و کوتاه کردن URL
URL Shortener by Zapier برای ساخت لینک‌ کوتاه به‌صورت خودکار
Yourls برای ساخت یک کوتاه‌کننده لینک با امکان شخصی‌سازی بالا
Shorby برای کاربران اینستاگرام


 ویژگی‌های یک سرویس موفق کوتاه‌کننده لینک 
سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک باعث می‌شوند اشتراک‌گذاری URL بلند، آسان‌تر شود. برای مثال اگر شما بخواهید از لینک صفحه‌ی مد نظر خود روی کارت ویزیت، تبلیغات یا هر مورد دیگری استفاده کنید، نمی‌توانید به‌طور مستقیم آدرس اصلی را قرار بدهید. یک لینک کوتاه‌شده، جای کمتری می‌گیرد و بیشتر در حافظه باقی می‌ماند.


یکی دیگر از موارد استفاده کوتاه‌کننده لینک، ایجاد تغییرات در یک آدرس اینترنتی برای بررسی راحت ترافیک یک منبع است. برای مثال، شما می‌توانید یک لینک کوتاه برای استفاده در توییتر، یک مورد دیگر برای فیسبوک و حتی یک لینک کوتاه‌شده مشخص برای ایمیل‌های کاری ایجاد کنید؛ بدین شکل می‌توانید به‌راحتی ترافیک هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

سرویس کوتاه کننده لینک

بسیاری از سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک به کاربران خود یک ابزار ردیابی جامع ارائه می‌دهند که به وسیله‌ی آن می‌توان دید چه کسی روی لینک مد نظر کلیک کرده است، این کاربر در کجای جهان قرار دارد و به چه زبانی صحبت می‌کند. می‌توان از این اطلاعات برای به دست آوردن آمارهای مختلف استفاده کرد‌؛ از آن‌ جمله می‌توان به مرورگر محبوب مخاطبان، دستگاه‌های در حال استفاده توسط آن‌ها و موارد این‌چنینی اشاره کرد. حتی بعضی از سرویس‌ها به شما اجازه می‌دهند دامنه اختصاصی خود را برای برند مد نظر ایجاد کنید.

تعداد زیادی سایت کوتاه‌کننده لینک در فضای مجازی وجود دارند. بسیاری از آن‌ها دارای دو بخش هستند که یکی از آن‌ها رایگان است و برای استفاده از دیگری باید هزینه کنید. عموما در بخش رایگان، کار اصلی یعنی کوتاه کردن لینک انجام می‌شود و با پرداخت هزینه، قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری مانند شخصی‌سازی لینک دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. هر کدام از سرویس‌هایی که در ادامه نام برده‌ می‌شوند، به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص در این فهرست وجود دارند.

بهترین کوتاه‌کننده لینک برای ساخت آدرس برند؛ Rebrandly
 

Rebrandly مانند باقی گزینه‌ها یک سرویس کوتاه‌کننده لینک است؛ اما کمی با بقیه تفاوت دارد. توسعه‌دهندگان این سرویس معتقدند ارزش برندها از شخصی‌سازی لینک‌هایی که از سراسر وب به صفحه آن‌ها متصل می‌شوند به دست می‌آید. سرویس رایگان آن‌ها پنج دامنه اصلی ارائه می‌دهد که بیشترین تعداد موجود در فهرست این مقاله است. کاربران می‌توانند از لینک‌های به‌دست‌آمده توسط Rebrandly در کارت ویزیت، سایت یا حتی تبلیغات استفاده کنند. این سرویس شامل ابزاری برای بررسی محبوبیت هر کدام از لینک‌های تولید شده است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی برای لینک خود کد QR تولید کنید. اگر احساس می‌کنید به تمام ابزارهای این سرویس نیاز ندارید، می‌توانید از is.gd برای ساخت کد QR مد نظر خود استفاده کنید.

قیمت Rebrandly:

طرح رایگان: بلی
طرح پولی: از ۲۹ دلار در ماه
 بهترین سرویس مینیمال کوتاه‌‌کننده لینک؛ Polr
 

Polr یک پروژه منبع‌باز است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند میزبانی سرویس کوتاه‌‌کننده لینک خود را بر عهده بگیرند؛ البته برای انجام این کار باید علم آن را داشته باشید. می‌توان ازطریق صفحه پروژه‌ی Polr یا GitHub به این بخش دسترسی پیدا کرد. شما می‌توانید از این سرویس به هر شکل که دوست دارید استفاده کنید. اگر برنامه‌نویس هستید با تغییر کدهای آن، Polr را شخصی‌سازی کنید؛ اگر تنها نیاز به یک سرویس کوتاه‌کننده لینک دارید، به‌راحتی از ابزارهای ارائه‌شده استفاده کنید.


یک سرویس رایگان منبع‌باز دیگر به‌نام Yourls وجود دارد که همین ابزارها را ارائه می‌دهد؛ اما ازلحاظ بصری، Polr دارای ظاهری جذاب‌تر و مینیمالیستی است. اگر فقط می‌خواهید رابط کاربری را امتحان کنید، Polr یک صفحه آزمایشی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

قیمت Polr:

رایگان
 بهترین کوتاه‌کننده سریع و ناشناس؛ TinyURL
 

سرویس رایگان کوتاه‌کننده لینک TinyURL از سال ۲۰۰۲ تاکنون در حال ارائه خدمات است. TinyURL یک ابزار سریع برای زمانی است که می‌خواهید به‌سرعت یک لینک کوتاه ایجاد کنید که هیچ وقت منقضی نشود. شما می‌توانید برای ایجاد لینک کوتاه‌شده از پیشنهاد سایت استفاده کنید یا خودتان وظیفه شخصی‌سازی آن را به عهده بگیرید.


این سرویس حتی گزینه‌ای به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به وسیله آن تنها با یک کلیک، از هر آدرس صفحه‌ای لینک کوتاه ایجاد کنید. این گزینه bookmarklet نام دارد که با قرار دادن یک کد جاوا اسکریپت کوچک در نوار ابزار مرورگر، می‌توان از آن استفاده کرد. سایت TinyURL به‌طور کامل رایگان و ناشناس است. البته باید به این نکته اشاره کرد که هیچ گزارشی درباره‌ی لینک‌های کوتاه‌شده و محبوبیت آن‌ها برای بررسی دراختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

قیمت TinyURL:

رایگان
کوتاه‌کننده لینک مخصوص صاحبان کسب‌وکارهای کوچک؛ BL.INK
سایت BL.INK یک سرویس کوتاه‌کننده آدرس اینترنتی با ویژگی‌های کامل است که می‌تواند نه‌تنها لینک‌های طولانی را کوتاه کند، بلکه ترافیک هر کدام از پیوندهای کاربر را نیز ردیابی می‌کند. داشبورد این سایت لینک‌های پرطرفدار و آمار عمومی را نشان می‌دهد. همچنین یک صفحه آنالیز دردسترس کاربر قرار می‌گیرد که می‌توان به وسیله‌ی آن همه اطلاعات آماری مرتبط با دستگاه، مکان و منابع افرادی که از لینک‌ها بازدید کرده‌اند به دست آورد. حتی می‌توان در یک بازه‌ی زمانی خاص میزان کلیک‌ها را بررسی کرد. با اضافه کردن تگ به لینک‌های کوتاه‌شده، می‌توانید ترافیک آن‌ها را با استفاده از روش‌های جدید و سفارشی مشاهده کنید. این ویژگی‌ برای ردیابی و هماهنگی کمپین‌ها بسیار مناسب است.

سایت BL.INK با توجه‌ به لینک‌های تولیدشده، به کاربران خود چهار پلن ارائه می‌دهد که می‌تواند برای گروه‌ها، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌ها مناسب باشد. با استفاده از نسخه رایگان آن می‌توان تا ۱۰۰۰ لینک تولید و ۱۰۰۰ کلیک اول روی آن‌ها را بررسی کرد. در این نسخه کاربران می‌توانند دامنه اختصاصی لینک‌های برند خود را ایجاد کنند. اگر جزو مشاغلی هستید که نیاز به سرویس‌های مختلفی برای بررسی لینک‌های کوتاه‌شده دارید، BL.INK یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

قیمت BL.INK:

طرح رایگان: بلی
طرح پولی: پلن سازمانی از ۱۲ دلار در ماه/ پلن مخصوص کسب‌وکارهای کوچک از ۹۹ دلار در ماه/ پلن مخصوص گروه‌ها از ۲۹۹ دلار در ماه


 ساخت لینک‌ کوتاه به‌همراه QR کد؛ T2M

 

سایت T2M یکی از بهترین سرویس‌های موجود برای کوتاه کردن لینک است که به کاربر داشبوردی برای بررسی آماری ترافیک آدرس‌های ساخته‌شده ارائه می‌دهد. این سرویس دو داشبورد دارد که یکی از آن‌ها برای اطلاعات مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری پلتفرم و دستگاه‌های استفاده‌شده توسط آن‌ها را مشخص می‌کند. اطلاعات نوشته‌شده در هر دو بخش کاملا واضح و قابل فهم نوشته شده‌اند. هنگامی که لینکی را کوتاه می‌کنید، به‌صورت خودکار یک کد QR نیز برای آن تولید می‌شود.


این سرویس دارای هیچ طرح کاملا رایگانی نیست و برای ثبت ‌نام باید مقدار کمی هزینه کنید. افرادی که نیاز دارند از امکانات بیشتری استفاده کنند، می‌توانند طرح‌های اضافه خریداری کنند که به آن‌ها برای داشتن یک تجربه کاربری مؤثرتر کمک می‌کند. در طرح پایه‌ هیچ محدودیتی برای ایجاد لینک‌های کوتاه‌شده وجود ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی همه کلیک‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین ابزارهای مناسبی برای به اشتراک گذاشتن لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی دراختیار شما قرار می‌گیرد.

طرح استاندارد این سرویس برای مشاغل کوچک بسیار مناسب است. با استفاده از آن به موارد مختلفی از جمله لینک‌ علامت‌گذاری‌شده، ابزاری برای رمزگذاری، توانایی اضافه کردن دامنه اختصاصی، کوتاه کردن چند URL به‌صورت هم‌زمان و چند مورد دیگر دسترسی خواهید داشت. طرح‌های بالاتر دارای قابلیت‌های بیشتری هستند که محدودیت‌های موجود را کاهش می‌دهند.

سایت T2M یک سرویس بسیار خوب برای شرکت‌هایی است که دوست دارند از یک داشبورد مناسب برای بررسی وضعیت لینک‌های خود استفاده کنند و به کد‌ QR هم نیاز دارند.

قیمت T2M:

طرح رایگان: خیر
طرح پولی: طرح اولیه ۵ دلار (تنها یک بار به پرداخت نیاز است)/ طرح استاندارد از ۹٫۹۹ دلار در ماه/ طرح حرفه‌ای از ۲۹٫۹۹ دلار در ماه/ (گزینه‌های گران‌تر با ویژگی‌های بیشتر نیز دردسترس هستند)
 ساخت لینک کوتاه‌شده به‌صورت خودکار؛ URL Shortener by Zapier

 

اگر می‌خواهید هر بار که یک کار خاص انجام می‌دهید به‌صورت خودکار یک لینک کوتاه جدید شود، سایت Zapier یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. سرویس URL Shortener قبلا قسمتی از Zapier بود؛ اما اکنون به‌عنوان یک ابزار جدا استفاده می‌شود.


فرض کنید می‌خواهید هر بار یک تصویر جدید در Flicker آپلود کردید، ب‌‌سرعت یک لینک کوتاه از آن تولید و در Google Sheet ذخیره شود. می‌توانید به‌راحتی با استفاده URL Shortener by Zapier این کار را انجام دهید. کافی است دستور مورد نیاز را به سرویس دهید و از آن به بعد تنها به فکر آپلود کردن عکس‌های جدید در Flicker باشید و باقی کار را به Zapier بسپارید.

یک گزینه‌ی دیگر که سرویس مشابهی ارائه می‌دهد، Ow.ly نام دارد که ابزاری درون Hootsuite است. می‌توانید برنامه‌ای برای آن تنظیم کنید که هر بار پس از ارسال پست در شبکه اجتماعی، یک لینک کوتاه از آن تولید کنید.

قیمت URL Shortener by Zapier:

رایگان
 بیشترین امکانات برای شخصی‌سازی یک سرویس کوتاه‌کننده لینک؛ Yourls

 

نام Yourls درواقع کوتاه‌شده عبارت «کوتاه‌کننده آدرسی اینترنتی خود شما» است. این سرویس دقیقا کاری انجام می‌دهد که اسم آن نشان می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید سرویسی در سرور اختصاصی خود ایجاد کنید. مانند Polr که پیش‌تر درباره‌ی آن صحبت کردیم، Yourls یک سرویس رایگان و منبع‌باز است. با استفاده از آن می‌توانید انتخاب کنید که لینک‌های ایجادشده عمومی یا خصوصی باشند.

این سرویس شامل ابزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد با یک کلیک، آدرس بلند موجود در نوار ابزار یک مرورگر را به‌راحتی کوتاه کند. به‌طور پیش‌فرض، این سرویس برای ساخت لینک‌های پی‌درپی تنظیم شده است؛ اما اگر دوست دارید آدرس‌های نهایی دارای کاراکترهای تصادفی باشند می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

سایت Yourls به‌گونه‌ای طراحی شده که حجم زیادی نداشته باشد. بااین‌حال اگر می‌خواهید قابلیت‌های آن را گسترش دهید می‌توانید از افزونه‌هایی که برای آن تولید شده است استفاده کنید؛ از آن‌جایی که Yourls یک سرویس منبع‌باز است شما می‌توانید خود برای آن افزونه طراحی کنید.

قیمت Yourls:

رایگان
 کوتاه کردن لینک برای استفاده در اینستاگرام؛ Shorby 

 

سرویس Shorby مانند دیگر گزینه‌های موجود برای کوتاه کردن لینک نیست. این ابزار با درنظرگرفتن قانون «یک لینک در بیو» اینستاگرام طراحی شده است. در حال ‌حاضر، تولیدکنندگان محتوا برای ارسال کردن مخاطبان خود به صفحه‌های دیگر مانند پادکست جدید یا پست یوتیوب، لینک موجود در قسمت بیو صفحه‌ی خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

Shorby امیدوار است با ارائه یک لینک کوتاه‌شده‌ی قابل تنظیم که توانایی به‌روز شدن دارد، این مسئله را بهبود بخشد. درنتیجه می‌توانید به‌جای اینکه مکرر لینک موجود در بیو را تغییر دهید، آخرین محتوای خود را به Shorby اضافه کنید. بدین شکل دیگر نیازی به تغییر لینک نیست.

این سرویس چند قابلیت دیگر نیز در آستین خود دارد. شما می‌توانید با استفاده از آن دکمه‌هایی برای برقراری ارتباط ایجاد کنید که می‌توان آن‌ها را در پلتفرم‌های ارتباطی مانند واتساپ، فیسبوک مسنجر و اسکایپ قرار داد. حتی می‌توانید با استفاده از Shorby لینک‌های کوتاه خود را بررسی کنید. این سرویس رایگان نیست و پول پرداختی شما به محتوایی  بستگی دارد که می‌خواهید نمایش دهید.

قیمت Shorby:

طرح رایگان: خیر
طرح پولی:‌ پلن استاندارد از ۹ دلار در ماه/ سرویس‎‌های دیگر از ۲۹ دلار در ماه


 چند سرویس دیگر برای کوتاه کردن لینک
اکنون که توضیحات کافی برای سرویس‌های جایگزین بیتلی ارائه شد، چند گزینه‌ی دیگر که می‌توان به وسیله آن‌ها لینک‌های موجود فضای مجازی را کوتاه کرد فهرست شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از هر کدام از آن‌ها، آدرس‌های بلند را کوتاه کنند:

Google Analytics
Conductor Searchlight
Sniply
Parse.ly
Matomo
Clearscope
Sumo
Paperflite
GoLinks
Curata


 کلام آخر
برای کوتاه کردن آدرس‌های اینترنتی بلند سرویس‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید بر اساس نیاز خود بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. هر کدام از آن‌ها ابزارهای مختلفی دراختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانند با نیازهای شما سازگاری داشته باشند

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید