پردازنده Cortex-R82 آرم معرفی شد؛ ذخیره و پردازش در یک درایو

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

ARM از هسته پردازشی جدید Cortex-R82 مخصوص محاسبات بلادرنگ رونمایی کرد و وعده عملکرد دو برابر بهتر نسبت به نسل قبل را داد.


به گفته سازنده از هسته Cortex-R82 در دیوایس‌های ذخیره سازی جدید از جمله حافظه‌های SSD و هارددیسک‌هایی که به عملکرد محاسباتی بیشتر و همچنین DRAM بیشتر برای پردازش داده‌ها نیاز دارند، استفاده خواهد شد.

از هسته‌های Cortex-R در چیپست‌های مخابراتی و ذخیره سازی مختلف از جمله مودم‌ها و کنترلرهای HDD و SSD استفاده می‌شود. هسته نسل قبلی یعنی Cortex-R8، یک هسته ۳۲ بیتی است که توانایی تشخیص بیش از ۴ گیگابایت DRAM را نداشته و برای برخی حافظه‌های SSD پرظرفیت، زیرساخت AFA و پردازش درون حافظه (in-storage processing) محدودیت ایجاد می‌کند.

Cortex-R82 اولین هسته پردازشی شرکت ARM مخصوص وظایف بلادرنگ (real-time) است که از معماری ۶۴ بیتی Armv8-R استفاده می‌کند. از مهم ترین قابلیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دو برابر عملکرد بهتر در مقایسه با Cortex-R8
مقایس‌پذیری حداکثر چهار هسته در هر خوشه در ۱.۸۰ گیگاهرتز
پشتیبانی از حداکثر ۱ ترابایت حافظه DRAM
واحد مدیریت حافظه (MMU) برای سیستم عامل‌هایی مثل لینوکس
شتاب‌دهنده‌های Neon برای یادگیری ماشینی و محاسبات ممیز شناور
عملکرد بالا و پشتیبانی از مموری ۴۰ بیت، هسته Cortex-R82 را به گزینه‌ای ایده آل برای حافظه‌های SSD پیچیده‌تر و پرظرفیت‌تر نسل بعد تبدیل می‌کنند. این محصول از پس پردازش‌های عمومی برآمده و در عین حال عملکرد پایدار و با تأخیر پایین را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، اضافه شدن شتاب دهنده‌های Neon و پشتیبانی از حداکثر ۱ ترابایت DRAM، توانایی پردازش درون حافظه‌ای در محصولات اینترنت اشیا و همچنین رایانش لبه‌ای را افزایش خواهد داد.

ARM از بکارگیری هسته‌های Cortex-R82 با استفاده از فناوری ۵ نانومتری خبر داده است که مزیت بسیار بزرگی برای کنترلر حافظه‌های SSD کاربری خواهد بود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید