چین استانداردی جهانی برای امنیت داده‌ها ارائه کرد

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها بین چین و ایالات متحده درباره‌ی مسائل مربوط به امنیت داده‌ها، پکن برنامه‌ی موسوم به «طرح امنیت داده» را رسما معرفی کرد.


هم‌زمان با افزایش تنش‌ها بین چین و ایالات متحده درباره‌ی مسائل مربوط به امنیت داده‌ها، پکن برای معرفی «طرح امنیت داده» گامی فعالانه برداشت. به‌اعتقاد این کشور، طرح مذکور می‌تواند به‌عنوان استانداردی جهانی برای امنیت داده‌ها باشد. وانگ یی، مشاور امور ملی و وزیرخارجه‌ی چین، روز سه‌شنبه با حضور در کنفرانس ویدئویی در جلسه‌ای غیرعلنی در پکن، چهارچوبی هشت‌بخشی معرفی کرد که درباره‌ی موضوعات بحث‌برانگیزی همچون نحوه‌ی استفاده‌ی چین از داده‌های کاربران بود.

براساس قوانین مطرح‌شده در این طرح، پکن از شرکت‌های مستقر در این کشور نخواهد خواست که داده‌های کشورهای دیگر را برخلاف قوانین آن‌ها به دولت چین تحویل دهند. همچنین، این کشور رسما از ایالت‌ها می‌خواهد تا با نظارت گسترده علیه سایر ایالت‌ها مخالفت کنند و از شرکت‌ها درخواست می‌کند از نصب نقاط دسترسی مخفی در محصولات یا خدماتشان برای جمع‌آوری غیرقانونی داده‌ها خودداری کنند.

باتوجه‌به روزهای محدود باقی‌مانده تا زمان برنامه‌ریزی‌شده برای نهایی‌شدن فروش تیک‌تاک، زمان‌بندی رونمایی طرح مذکور غیرعادی به‌نظر می‌رسد. دولت مستقر در واشنگتن ادعا کرده است که اپلیکیشن ویدئویی یادشده تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده است؛ زیرا می‌تواند داده‌های کاربران آمریکایی را به پکن تحویل دهد. بااین‌حال، تیک‌تاک چنین ادعایی را رد کرده است. هفته‌ی گذشته، چین یکی از قوانین مربوط به صادرات را اصلاح کرد. همین موضوع ممکن است باعث ایجاد پیچیدگی‌هایی در روند فروش تیک‌تاک شود.


علاوه‌براین، مقام‌های آمریکایی چندین سال است که روی لفاظی‌هایشان مبنی‌بر این موضوع پافشاری می‌کنند که هواوی جاسوس‌افزارهایی در تجهیزات مخابراتی خودش نصب می‌کند. بااین‌حال، واشنگتن تا‌به‌حال مدارک مستحکمی برای اثبات این ادعا برای عموم ارائه نکرده است. ممکن است برخی از افراد درباره‌ی مفاهیم مطرح‌شده در استاندارد جدید مربوط به امنیت داده‌ی پکن اختلاف‌نظر داشته باشند؛ ولی نکته‌ای قطعی وجود دارد و آن ادامه‌ی اعمال ایده‌ی حاکمیت سایبری چین است که به‌شکل فایروال بزرگ (Great Firewall) و قوانین بومی‌سازی داده‌ها مشاهده می‌شود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید