امکان ویرایش کامل فایل‌های مایکروسافت در G Suite فراهم می‌شود

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

ویژگی جدید افزوده‌شده به G Suite ویرایش فایل‌های آفیس را در گوشی‌های اندرویدی آسان‌تر می‌کند.


گوگل با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری، قابلیت جدید ویرایش تمامی فایل‌های مایکروسافت آفیس را به G Suite اضافه می‌کند. در ویژگی جدید، می‌توان فایل‌ها را بدون تبدیل‌ فرمت در اپلیکیشن‌های گوگل‌داکس و شیتس و اسلایدز در گوشی‌های اندرویدی ویرایش کرد.

ماه‌ گذشته، گوگل از افزودن این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی خبر داده بود و اکنون آن را اجرا کرده است. ازاین‌پس، امکان ویرایش و نظردادن و تعامل در فایل‌های مایکروسافت آفیس با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی گوگل‌داکس و شیتس و اسلایدز برای کاربران فراهم می‌شوند. همچنین، گزینه‌های مربوط به به‌اشتراک‌گذاری و کنترل‌ فرایند به‌اشتراک‌گذاری محتوا ارتقا یافته است و به دانلود و ایمیل‌کردن فایل‌های ضمیمه نیازی نیست. علاوه‌براین، باتوجه‌به اینکه ویژگی جدید برای ویرایش فایل‌ها به تبدیل‌ فرمت نیازی ندارد، روند کار کاربران تجاری G Suite ساده‌تر می‌شود.


قابلیت جدید ویرایش فایل‌ها جایگزینی برای QuickOffice محسوب می‌شود که در گذشته، امکان ساخت و ویرایش فایل‌ها را در موبایل با قابلیت‌های کمتر فراهم می‌کرد.


پیش‌از‌این، کاربران برای ویرایش فایل‌های مایکروسافت آفیس در اپلیکیشن‌های شیتس و اسلایدز و داکس باید فرمتشان را تغییر می‌دادند؛ اما قابلیت‌ جدید ویرایش از فرمت‌های ورد  (doc و .docx و .dot.) و اکسل (xls ،.xlsx ،.xlsm ،.xlt.) و پاورپوینت (ppt ،.pptx ،.pps ،.pot.) پشتیبانی می‌کند. سال گذشته، گوگل این قابلیت را برای نسخه‌های دسکتاپ و وب اپلیکیشن‌های یادشده عرضه کرده بود.

توجه کنید فایل‌های ورد و اکسل و پاورپوینت که نسخه‌های قدیمی‌تر آفیس ۲۰۰۷ هستند، پس از ویرایش با فرمت جدید ذخیره می‌شوند. همچنین، حین ویرایش فایل‌های آفیس برخی ویژگی‌های G Suite شامل اسکریپت‌های اپ، افزونه‌های G Suite، قفل‌کردن سلول‌های گوگل شیتس، ترجمه و کپی‌برداری از نسخه‌ی قدیمی سند در قسمت Version History غیرفعال می‌شوند.

امروز قابلیت جدید به G Suite اضافه می‌شود و تا ۱۵ روز دیگر دردسترس تمامی کاربران G Suite و حساب‌های شخصی گوگل قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید