برای نخستین بار یک مهندس نرم افزار خانم برنده جایزه نوآوری آفریقا شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

«شارلوت انگوسان» 26 ساله از ساحل عاج، نخستین مهندس نرم افزار زنی است که موفق به دریافت جایزه نوآوری مهندسی آفریقا از آکادمی مهندسی سلطنتی شده است.


وی مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ «BACE API» است که در زمینه شناسایی دیجیتالی هویت افراد با کمک فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و می‌تواند امنیت سایبری را در قاره آفریقا دستخوش تحولاتی بزرگ نماید.

«شارلوت انگوسان» دانش آموخته رشته مهندسی برق و نرم افزار است و در مراسمی مجازی جایزه 25 هزار پوندی ( حدودا 33 هزار دلاری ) را از آن خود کرد.

سیستم تشخیص هویت وی بدین صورت عمل می‌کند که تصویری زنده یا ویدیویی کوتاه از سوژه را با مدارک هویتی اعم از کارت ملی یا گذرنامه مطابقت می‌دهد. این سیستم می‌تواند به‌صورت حضوری یا مجازی کار کند و در نهایت تشخیص می‌دهد که تصویر متعلق به همان فرد است یا خیر.

تیم تحقیقاتی استارتاپ وی، کار خود را از سال 2018 آغاز کردند و برای شروع به سراغ بانک‌های غنا رفتند تا بتوانند با سیستم تشخیص هویت، از حجم جرایم اینترنتی بکاهند. موسسه‌های مالی غنا هر سال رقمی بالغ بر 400 میلیون دلار صرف شناسایی و تایید هویت کاربران خود می‌کنند. از این رو این موضوع مورد توجه استارتاپ آفریقایی قرار گرفت.

تیم تحقیقاتی شارلوت در حدود 8 ماه به‌صورت متمرکز روی پروژه کار کرده‌اند. فناوری‌هایی همچون تشخیص هویت از طریق تشخیص چهره از جمله موضوعات مهمی است که در آفریقا به‌شدت لزوم پرداختن به آن دیده می‌شود. این فناوری‌های نوآورانه می‌تواند چشم انداز خوبی برای ارتقا امنیت آفریقا محسوب شود.

این زن جوان مهندس می‌تواند الهام بخش دختران و زنان بسیاری باشد که مسیرهای جدیدی را در فناوری‌های نوین و در سایر عرصه‌ها طی می‌کنند. بعد از اینکه مشخص شد وی به‌عنوان نخستین زن مهندس توانسته چنین جایزه‌ای را ببرد، اعلام کرد:

«بسیار خوشحالم که به‌عنوان نخستین زن مهندس توانستم برنده جایزه آفریقا در نوآوری شوم. سایر زنان مهندس نیز می‌توانند از داستان من الهام بگیرند.»

 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید