تبدیل Petal Search به موتور جستجو؛ تلاش هواوی برای کاهش وابستگی به گوگل

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

از چندین ماه پیش اپ گالری تبدیل به فروشگاه اپ محصولات هواوی شده و این غول دنیای فناوری «Petal Search» را برای جستجو فایل APK برنامه‌ها ارائه کرد. حالا این محصول تبدیل به یک موتور جستجو شده است.


با تحریم هواوی توسط ایالات متحده آمریکا، این غول دنیای فناوری نتوانست از اپ‌ها و سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند و به همین دلیل به سراغ اپ گالری به عنوان جایگزین پلی استور رفت. با وجود پیشرفت اپ گالری، تعدادی از برنامه‌های محبوب در آن وجود ندارند و در همین راستا هواوی از Petal Search برای جستجو و نصب APK آن‌ها پرده برداشت.

حالا هواوی ویژگی‌های بیشتری به این محصول خود اضافه کرده و آن را تبدیل به یک موتور جستجوی مستقل کرده است. هم اکنون Petal Search از جستجوی مستقیم اخبار، تصاویر، ویدیوها، خرید و اطلاعات پرواز در نوار جستجو پشتیبانی می‌کند، البته تمام کاربران به آن دسترسی ندارند.

هواوی برای نتایج جستجوها با چندین شرکت همکاری می‌کند که در حوزه اخبار، خرید، کسب و کارهای محلی و مسافرت فعال هستند. کمپانی‌ها از طریق مجموعه API می‌توانند نتایج خود را درون این موتور جستجو قرار دهند.

هواوی

هواوی مانند سایر موتورهای جستجو برای نتایج به شرکای خود وابسته است که شامل نمایش نتایج خرید یا اطلاعات لحظه‌ای مانند قیمت یا صندلی‌های خالی پروازها می‌شود. همکاری با شرکت‌های محلی در کشورهایی که یک موتور جستجو فعالیت دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر این غول فناوری چینی از موتور ایندکس خود برای یافتن نتایج در اسپانیا و ترکیه استفاده می‌کند، بنابراین دارای توانایی کافی برای رقابت با گوگل و بینگ روی گوشی‌های هوشمند است. با این وجود در برخی مناطق از دیگر موتورهای جستجو برای نمایش نتایج استفاده می‌کند.

کاربر می‌تواند برای دسترسی سریعتر و ساده‌تر به این موتور جستجو، ویجت آن را به هوم اسکرین اضافه کند. طبق گزارش‌ها، هواوی می‌خواهد دستیار دیجیتال «Celia» را با Petal Search ادغام کند تا وابستگی کمتری به گوگل داشته باشد و در دنیای جستجو مستقل شود.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید