ابزار سئو GTmetrix برای مدتی فیلتر شد؛ اشتباه سهوی یا زنگ خطر فیلترینگ بیشتر؟

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

ابزار سئو GTmetrix از شب گذشته تا عصر امروز برای کاربران داخل کشور قابل دسترس نبود. کاربران و فعالان این حوزه در ابتدا شائبه تحریم‌ شدن کاربران ایرانی توسط این سرویس را مطرح کردند اما مشخص شد که این وبسایت توسط سرپرست دادسرای عمومی انقلاب ناحیه ۷ مشهد فیلتر شده است. این مشکل دقایقی است که برطرف شده اما فعالین این حوزه بیم فیلتر شدن سرویس‌های دیگر پیرامون این ابزار را دارند.


«مهدی رودکی» کارشناس سئو در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که این سرویس برای نسل جدید سئوکاران به شدت کاربردی است و دلیل فیلتر آن برای ساعاتی اصلا مشخص نیست. او تاکید دارد که این سرویس رایگان یک سایت کاملا فنی برای مهندسین و برنامه‌نویسان بوده و دلیل فیلترینگ آن توسط دادسرا هم مشخص نیست. این کارشناس می‌گوید ابزارهای رایگان دیگری برای این این کار وجود دارد ولی GTmetrix تبدیل به یک استاندارد برای سئوکاران امروزی شده است. او تاکید دارد که فیلترینگ GTmetrix هیچ خللی به سایت‌ها و کارکرد آنها نداشته و صرفا ابزار فیلترشکن سئوکاران را بیشتر روشن کرده است.

رودکی می‌گوید سرویس‌های داخلی هم برای این مسائل سئو وجود دارد که اغلب غیررایگان است ولی این مساله که فیلترینگ GTmetrix به خاطر یک سرویس ایرانی رخ داده است را رد می‌کند: «بعید است چنین نظریه‌ای درست باشد چرا که ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که کاربران می‌توانند به آنها سر بزنند و خدماتی که GTmetrix  به آنها ارائه می‌داد را استفاده نمایند. اینکه یک سرویس ایرانی بخواهد با رانت یا هرچیز دیگری این کار را بکند شاید نظریه‌ای شدنی باشد اما با وجود سرویس‌های خارجی چندان محلی از اعراب ندارد.»

حالا که GTmetrix دقایقی است از فیلتر خارج درآمده، احتمال اینکه این موضوع یک اشتباه سهوی بوده نیز بالا گرفته اما از آنسو برخی از کاربران با اشاره به سابقه‌هایی که پیرامون فیلترینگ ابزارها و برنامه‌ها به وجود آمده، باور دارند که ممکن است این اقدام یک تست بوده و فیلترینگ‌های بیشتری در کار باشد.

چندی پیش همین اتفاق و فیلتر شدن چند ساعته برای یکی از سرویس‌های گوگل به نام AMP رخ داد که شرح کاملی از آن را در این لینک می‌توانید بخوانید. فیلترینگ GTmetrix برای عده‌ای زنگ خطری شده که سرویس‌های قدرتمندتری مانند گوگل ترندز اسیر این موضوع بشوند؛ اما با توجه به اینکه تا به این لحظه واکنش رسمی در این باره داده نشده شاید بتوان گفت که یک اشتباه سهوی در کار بوده است.

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید