دخالت هکرهای ایرانی در انتخابات آمریکا تکذیب شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران در مصاحبه‌ای با CNN رسما ادعاهای مایکروسافت با محوریت تلاش هکرهای ایرانی برای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد.


مایکروسافت چند روز پیش در گزارشی ادعا کرد هکرهای متعلق‌به روسیه، چین و ایران مشغول هدف‌قراردادن افراد حقیقی و نهادهایی هستند که با کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن  در ارتباط هستند و می‌خواهند بدین طریق در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایالات متحده، دخالت کنند. گزارش موردبحث مایکروسافت ادعا کرد اکثر حملات سایبری شناسایی‌شده، ناموفق بوده‌اند، بااین‌حال در مواقعی نیز این حملات با موفقیت به‌اتمام رسیده است. مایکروسافت می‌گوید درحال همکاری با افراد و نهادهایی است که موردهدف هکرها قرار گرفته‌اند. این شرکت فعلا نام افراد و نهادهایی را که از این اتفاقات متأثر شده‌اند اعلام نکرده است. 

مایکروسافت ادعا می‌کند یک گروه هکر معروف روسی که با نام‌های مختلف نظیر Fancy Bear و Strontium و APT28 شناخته می‌شود و پیش‌تر توانسته‌ در سال ۲۰۱۶ با موفقیت کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را هدف قرار دهد، بار دیگر به میدان بازگشته‌ است و به‌دنبال اهداف جدید در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌گردد.

مایکروسافت نام گروه هکر ایرانی را APT35 اعلام می‌کند
دونالد ترامپ در دوران برگزاری کمپین‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ (یعنی همان زمانی‌که به‌شدت با کلینتون مشغول رقابت بر سر ریاست جمهوری بود) ارتباط دولت روسیه به هکرهایی که سراغ کمپین کلینتون رفته بودند را «کم» دانست. رسانه‌ی ورج می‌نویسد گزارش‌های جدید نشان می‌دهند دونالد ترامپ به‌شکلی فعالانه گزارش‌های سیستم اطلاعاتی ایالات متحده با محوریت امکان خطرسازبودن هکرهای روسی برای انتخابات آمریکا را سرکوب کرده است.


مایکروسافت در گزارش خود می‌نویسد گروه هکری Strontium درمجموع بیش از ۲۰۰ نهاد مربوط به انتخابات را هدف قرار داده‌ که از بین آن‌ها می‌توانیم به برخی مشاوران سیاسی اشاره کنیم که برای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کار می‌کنند. طبق گفته‌ی مایکروسافت، گروه هکری یادشده همچنین اندیشکده‌هایی نظیر صندوق مارشال آلمانِ ایالات متحده‌ی آمریکا را هدف قرار داده‌ است. بر اساس گزارشی که رسانه‌ی رویترز منتشر کرده، گروه هکری Strontium درکنار این‌ها، شرکتی با نام SKDKnickerbocker را که در حوزه‌ی تعیین استراتژی برای کمپین‌ها فعالیت می‌کند را هدف قرار داده است‌. رویترز ادعا می‌کند که این شرکت مشغول همکاری با بایدن و دیگر دموکرات‌های برجسته است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن در گفت‌و‌گو با رویترز رسما تأیید کرد که می‌داند گروهی خارجی در تلاش بوده است تا ایمیل‌های غیرکمپینی متعلق‌به افرادی را که در کمپین انتخاباتی فعالیت می‌کنند، به‌دست بیاوردند اما در این زمینه ناموفق بوده‌ است. رویترز می‌گوید مایکروسافت، کمپین جو بایدن را از این حمله‌ی سایبری آگاه کرده است.

درکنار حملات سایبری سازمان‌دهی شده در روسیه، مایکروسافت گفت هکرهای متعلق‌به چین تلاش کرده‌اند افرادی که پست‌های مهم دراختیار داشته و با با انتخابات پیش‌رو ارتباطاتی دارند را نیز موردهدف قرار دهند. از جمله این افراد می‌توانیم به افراد حاضر در کمپین‌های انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ اشاره کنیم. مایکروسافت در ادامه‌ی گزارش خود حمله‌ی هکرهای ایرانی را به کمپین‌های انتخاباتی مطرح می‌کند و می‌گوید هکرهای ایرانی در تلاش بوده‌اند حساب‌های کاربری شخصیِ افرادی را که برای کمپین انتخاباتی، با دونالد ترامپ ارتباط دارند هدف قرار دهند. 

ایران: برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید ریاست می‌کند
مایکروسافت می‌گوید گروه هکر چینی با نام Zirconium یا APT31 توانسته با موفقیت ۱۵۰ نفر را هدف قرار دهد. همچنین در گزارش مایکروسافت، نام گروه هکر ایرانی، Phosphorous یا APT35 اعلام می‌شود. مایکروسافت ادعا می‌کند گروه هکر ایرانی APT35 ظاهرا نسبت‌به گروه چینی به‌موفقیت کمتری دست پیدا کرده. مایکروسافت با تشریح جزئیات ماجرا می‌گوید گروه ایرانی موردبحث تلاش کرده‌ وارد حساب کاربری مقامات رسمی و دونالد ترامپ شود و در این امر ناموفق بوده‌ است. مایکروسافت در گزارش خود نوشت اطلاعاتی که برملا می‌کند نشان می‌دهد گروه‌های هکری خارجی تلاش‌های خودشان را برای دخالت در انتخابات آمریکا بیشتر کرده‌اند. 


در پی مطرح‌شدن این ادعاها توسط مایکروسافت، وزارت امور خارجه‌ی ایران اعلام کرد این گفته‌ها حقیقت ندارند. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد برای تهران مهم نیست که چه شخصی در کاخ سفید به‌عنوان رئیس جمهور مشغول‌به کار باشد، بلکه «پای‌بندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت‌ در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود» بیشترین اهمیت را دارد.

سعید خطیب‌زاده در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ی CNN انجام داد به دخالت‌های ایالات متحده در انتخابات کشورهای دیگر ازجمله ایران اشاره کرد و گفت آمریکا «در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند». همچنین بنابه‌نوشته‌ی ایسنا، مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کردند که هیچ مدرکی درباره‌ی نفوذ پیدا نکرده‌اند. 

نظرات کاربران
  • نام کاربری

    آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

    • نام کاربری

      آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی آموزش ایجاد طرح گرافیکی سایت در فتوشاپ ، تبدیل طرح گرافیکی به قالب وردپرسی و ووکامرسی

نظر خود را با ما در میان بگذارید